دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

محاصره تروریست‌های داعش در شرق حمص/ استقرار سامانه دفاعی روسی در سوریه

محاصره کامل تروریست‌های داعش در شرق استان حمص و اعلام طرح عملیات بزرگ در استان دیرالزور توسط کردها از مهم‌ترین اخبار تحولات 24 ساعت گذشته در سوریه است.
کد خبر: ۲۵۴۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ - 26August 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، طی پیشروی‌های ارتش سوریه و مقاومت اسلامی در صحرای این کشور، نیروهای گروهک تروریستی داعش در 2 ناحیه از این مناطق، در شرق استان حمص، به‌طور کامل به محاصره درآمدند. این اتفاق پس از پیشروی همزمان ارتش سوریه و نیروهای مقاومت (حزب‌الله لبنان و لشکر فاطمیون افغانستان) بر چهار منطقه در غرب و شمال غرب شهر «سخنه» از یک سو و پاکسازی منطقه «چاه‌های نفتی» از سوی دیگر رخ داد.

در شمال همین منطقه عملیاتی، نیروهای ارتش سوریه و مقاومت اسلامی پس از ادامه پیشروی در شهرک «شیخ هلال» در شرق استان حماه، 2 شهرک «صلیبه» و «مکیمن شمالی» علاوه بر تپه «علباوی» را پس از وارد کردن تلفاتی به تروریست‌های داعش، به کنترل خود درآوردند.
 
محاصره تروریست‌های داعش در شرق حمص/ تلاش کردها برای تصرف دیرالزور/ ایجاد سامانه دفاع هوایی توسط روسیه در سوریه
همچنین نیروهای امنیتی موفق به کشف یک خودروی حامل مواد مخدر و لوازم ساخت سلاح‌های انفجاری در شهر مرزی «قصیر» واقع در مرزهای استان حمص سوریه با استان بقاع لبنان شدند. این خودرو، که از خاک لبنان وارد شهر قصیر شده بود، در حال حرکت به سمت استان حماه بود که توسط نیروهای امنیتی سوری توقیف شد.

از استان حماه نیز خبر می‌رسد که تروریست‌های مسلح یک دستگاه موتورسیکلت بمب‌گذاری شده را در مقابل مسجد «الزهراء(س)» شهرک «قلعه المضیق» در شمال غرب این استان منفجر کردند. رسانه‌های وابسته به تروریست‌های مسلح اشاره‌ای به تلفات این حمله تروریستی نکردند.

در سوی دیگر میدان، «احمد ابوخوله» رئیس «شورای نظامی دیرالزور» از تشکیلات وابسته به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (شبه‌نظامیان کرد) اعلام کرد: نیروهای دموکراتیک سوریه عملیات پاکسازی استان دیرالزور از وجود داعش را در زمانی بسیار بسیار نزدیک آغاز خواهند کرد.

وی بر احتمال همزمان بودن این نبرد با عملیات در شهر رقه تأکید کرد.

رسانه‌های وابسته به داعش نیز طی خبری اعلام کردند که عناصر وابسته به این گروهک، 2 تن از شبه‌نظامیان کرد را طی عملیات تک‌تیراندازی در نزدیک «بیمارستان کودکان» شهر رقه از پا درآوردند.
 
محاصره تروریست‌های داعش در شرق حمص/ تلاش کردها برای تصرف دیرالزور/ ایجاد سامانه دفاع هوایی توسط روسیه در سوریه
همچنین وزارت دفاع روسیه از تشکیل یک سامانه دفاع هوایی پیشرفته توسط متخصصین نظامی روس و سوریه در خاک سوریه خبر داد. ژنرال «سرگی میشیریاکف» جانشین فرمانده نیروی هوافضای روسیه در حاشیه بازدید از نمایشگاه «ارتش 2017» در تکمیل این خبر گفت: «سامانه‌های دفاع هوایی روسیه در فرودگاه «حمیمیم» قادر به رصد تمام اهداف هوایی در شعاع 400 کیلومتری و در ارتفاعی معادل 35 کیلومتر است.»

در زمینه تحولات بین‌المللی نیز «بن‌علی یلدریم» نخست‌وزیر ترکیه طی اظهاراتی که در گفت‌وگو با خبرنگاران در هواپیمای خود هنگام بازگشت از سفر به ویتنام بیان کرد، گفت که هر نوع حمایت اضافی ایالات متحده آمریکا از شبه‌نظامیان کرد باعث افزایش مشکلات میان این کشور و ترکیه خواهد شد.»

وی همچنین بر همکاری با ایران و روسیه در سوریه تأکید و در عین حال حضور ترکیه و آمریکا در دو جهت کاملا مخالف یکدیگر در سوریه را رد کرد.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار