گزارش دفاع پرس از آخرین تحولات عملیات آزادسازی تلعفر؛

آزادسازی بیش از نیمی از شهر تلعفر/ هلاکت 81 تروریست داعشی/ تلاش داعش برای کاهش روند پیشروی نیروهای عراقی

آزادسازی بیش از نیمی از شهر تلعفر از اشغال داعش و هلاکت 81 تن از تروریست‌های داعش طی عملیات‌های اخیر از مهم‌ترین اخبار تحولات عملیات آزادسازی تلعفر است.
کد خبر: ۲۵۴۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ - 26August 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، پیشروی نیروهای مسلح عراق در شهرستان تلعفر در استان مرزی نینوا در شمال غرب عراق همچنان ادامه دارد.
 
طی این عملیات‌ها ارتش، پلیس فدرال و نیروهای امنیتی وابسته به آن در کنار حشد شعبی، توانستند 17 منطقه از نواحی تحت اشغال داعش در شهر تلعفر را پاکسازی کنند. پس از این عملیات‌های موفقیت‌آمیز، تنها 11 محله از شهر تلعفر تحت اشغال تروریست‌های چندملیتی وابسته به گروهک تروریستی داعش باقی مانده است. مناطق آزادشده مساحتی بیش از نیمی از شهر تلعفر را شامل می‌شود.
 
آزادسازی بیش از نیمی از شهر تلعفر/ هلاکت 81 تروریست داعشی/ تلاش داعش برای کاهش سرعت پیشروی نیروهای عراقی 
طی این پیشروی‌ها 81 تن از تروریست‌های داعش به هلاکت رسیدند. نیروهای عراقی همچنین موفق شدند کارگاه بمب‌گذاری کامیون، ستاد تبلیغات جنگی و انبار مهمات و پهپادهای متعلق به داعش در شهر تلعفر را تحت کنترل خود درآورند.
 
نیروهای داعش در برابر این پیشروی، ناگزیر به استفاده از تک‌تیراندازان و مین‌های کارگذاری‌شده در خیابان‌ها و محلات شهر علاوه بر استفاده از تونل‌ها و سنگرهای بتنی و بستن خیابان‌های مرکزی شهر با سنگرهای خاکی شدند تا بتوانند از سرعت پیشروی نیروهای عراقی به سمت مرکز شهر کاهش دهند.
 
نیروهای حشد شعبی در ادامه پیشروی‌های خود، طی مشارکت با نیروهای پلیس فدرال توانستند مرکز برق‌رسانی در شهر تلعفر را از کنترل تروریست‌های داعش خارج کنند. همچنین نیروهای امنیتی وابسته به پلیس فدرال طی پیشروی خود در جنوب تلعفر، به نیروهای تیپ 11 حشد شعبی ملحق شدند و به این ترتیب فشار بر تروریست‌های داعش در قلعه قدیمی تلعفر را بیشتر کردند.
 
همچنین نیروهای تیپ 11 حشد شعبی طی پیشروی‌های اخیر خود، موفق به آزادسازی 4 مدرسه و 3 مسجد جامع از اشغال تروریست‌های داعش شدند.
 
در زمینه تحولات سیاسی مربوط به عملیات‌های نیروهای عراقی علیه داعش، «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده حشد شعبی در کنفرانس مطبوعاتی حشد شعبی اعلام کرد که تمام نیروهای مسلح عراق از ارتش، پلیس و حشد شعبی مکمل یکدیگر هستند.
 
آزادسازی بیش از نیمی از شهر تلعفر/ هلاکت 81 تروریست داعشی/ تلاش داعش برای کاهش سرعت پیشروی نیروهای عراقی 
وی با اشاره به این موضوع که «باقی‌ماندن یا انحلال حشد امری مربوط به ساختار سیاسی عراق است»، تأکید کرد: عراق همچنان به حشد نیاز دارد؛ زیرا آزادی موصل پایان کار داعش نیست و تهدید از سوی تروریست‌ها همچنان علیه نجف اشرف و کربلای معلی وجود دارد.
 
ابومهدی المهندس در بخش دیگری از صحبت‌های خود، رابطه نیروهای حشد با نخست‌وزیر عراق را «رابطه سربازان با فرمانده خود» توصیف و میزان و نوع ارتباطات موجود میان حشد شعبی و دولت عراق را بسیار خوب ارزیابی کرد.
 
انتهای پیام/ 421     
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار