ارتش لبنان برای مرحله نهایی عملیات علیه داعش آماده می‌شود

ارتش لبنان از آمادگی خود جهت حمله گسترده علیه داعش در مرزهای این کشور با سوریه خبر داد.
کد خبر: ۲۵۴۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ - 26August 2017
ارتش لبنان برای مرحله نهایی عملیات علیه داعش آماده می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، فرماندهی ارتش لبنان عصر جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد، توپخانه‌ و جنگنده‌های ارتش به عملیات خود برای هدف گیری مراکز باقی‌مانده داعش در وادی مرطبیا ادامه می‌دهند و تحرکات تروریست‌ها و تجمعات آنها را هدف می‌گیرند که موجب شکسته شدن صفوف آنها شده است.

در این بیانیه آمده است: نیروی زمینی ارتش به تنگ کردن حلقه محاصره داعش ادامه می‌دهد و آماده مرحله نهایی عملیات «فجر الجرود» است در حالی که تیم‌های متخصص مهندسی نیز به باز کردن‌ راه‌های جدید و پاکسازی مناطق مختلف آزاد شده از مین‌ها ادامه می‌دهند.

به این ترتیب ارتش لبنان برای ادامه عملیات علیه تعدادی از  مقرهای تروریست‌های داعش در منطقه رأس بعلبک و القاع در مرز با سوریه آماده است.

ارتش لبنان در حال حاضر متمرکز بر فراهم سازی مقدمات دور سرنوشت‌ساز و نهایی عملیات از طریق بمباران مواضع تروریست‌ها، تحرکات آنها و پاکسازی مناطق صخره‌ای ناهموار از مین‌ها و مواد منفجره است.

یک منبع نظامی اعلام کرد که رسیدن به آخرین پایگاه‌های تروریست‌ها که ۲۰ کیلومتر مربع است، آسان نیست. در حالی که آنها قبلا ۱۲۰ کیلومتر از خاک کشور را تحت تصرف داشتند.

این منبع افزود: این منطقه از نظر جغرافیایی رسیدن به آخرین مواضع تروریست‌ها را دشوار می‌کند و تروریست‌ها در این منطقه تجمع کرده‌اند، در نتیجه نیاز به آمادگی بیشتر داریم.

منبع: ایسنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار