سرلشکر باقری در مراسم معارفه جانشین رئیس ستادکل:

توان بازدارندگی کشورمان تهاجم نظامی را برای دشمن سخت کرده است/ دشمنان دائما در حال طراحی توطئه علیه نظام هستند

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: در حوزه تهدیدات مستقیم توانسته‌ایم به سطحی از توانمندی و بازدارندگی دست یابیم که تهاجم نظامی برای دشمن سخت و دشوار شود.
کد خبر: ۲۵۴۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱ - 26August 2017
توان بازدارندگی کشورمان تهاجم نظامی را برای دشمن سخت کرده است/ دشمنان دائما در حال طراحی توطئه علیه نظام هستندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، آیین معارفه امیر سرلشکر عطاءالله صالحی به‌عنوان جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز با حضور فرماندهان عالی‌رتبه نظامی در محل ستادکل نیروهای مسلح برگزار شد.

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم با بیان اینکه در شرایط حساس منطقه‌ای قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت:‌ این شرایط تهدیدات و فرصت‌هایی را برای ما در پی دارد. هرچند، در حوزه تهدیدات مستقیم توانسته‌ایم به سطحی از توانمندی و بازدارندگی دست یابیم که تهاجم نظامی برای دشمن سخت و دشوار شود.

وی در ادامه افزود: از اینرو دشمن امروز به تهدیدات نیابتی دست زده و استکبار و ایادی آن نیز دائما در این رابطه اقدام به طراحی توطئه و ایجاد مشکلاتی برای نظام و انقلاب می‌کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: امروز فرصت‌های بی‌شماری در سطح منطقه برای ما وجود دارد که همه این‌ها می‌طلبد، نیروهای مسلح به‌عنوان ارکان قدرت کشور، با فکر و اندیشه تحت فرمان مقام معظم رهبری و با برنامه‌ریزی انقلابی در تمامی شئون اقدام کنند تا بدین‌وسیله بتوانند نقش تعیین کننده‌ای در تامین امنیت نظام ایفا کنند.

سرلشکر باقری با اشاره به نکاتی که مقام معظم رهبری در حکم رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مطالبه کردند، ادامه داد: این نکات عبارت است از ارتقاء توان دفاعی و آمادگی امنیتی نیروهای مسلح که ان‌شاالله با عمل انقلابی این مهم محقق شود.

وی گفت: این نکات در حکم برادر عزیزم سرلشکر موسوی به عنوان فرمانده ارتش نیز تاکید شده‌است و فرمانده معظم کل قوا سال‌ها در مکاتبات کتبی و دیدارهای حضوری به نیروها بیان کرده اند که پرداختن به آن دینی بر گردن مسوولان و تک‌تک نیروهای مسلح است که باید با عمل انقلابی و جهادی آن را اجرا کنیم.

سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه در حوزه ارتقاء توان دفاعی و آمادگی رزمی باید با برنامه و اندیشه‌های بهتر حرکت کنیم تا شاهد رشد مناسب‌تری در این عرصه باشیم و در برابر مقام معظم رهبری سربلند‍‌تر از گذشته باشیم، خاطرنشان کرد: بازدارندگی، در سایه رعایت ارتقاء توان دفاعی عینیت پیدا می‌کند و ملت و دولت می‌توانند در پیش‌برد اهداف و پیشرفت کشور در سایه امنیت حرکت کنند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح تداوم امنیت و آرامش جامعه را تنها با به روز نگهداری تسلیحات و ارتقاء توان و آمادگی نیروهای مسلح امکان پذیر دانست و تصریح کرد: امکان پاسخ‌گویی به تهدیدات نکته دیگری است که باید به آن توجه شود و در این رابطه دو مجموعه ستاد کل و قرارگاه خاتم موظف هستیم تا بدون تاخیر و به دور از غافل‌گیری از تهدیدات ارزیابی مناسبی داشته باشیم تا بتوانیم دفاع مناسبی را در جهت امنیت مردم رقم بزنیم. دست‌یابی به این اهداف در سایه  همکاری و هم‌افزایی نیروهای مسلح امکان پذیر است.

سرلشکر باقری با تاکید بر توانمندی‌های موجود در سپاه، ارتش، ناجا و سایر نیروهای مسلح، ادامه داد: طبق منطق و خواسته فرمانده معظم کل قوا تمامی نیروهای مسلح باید با حداکثر تلاش در جهت هم‌افزایی و ارتقاء امنیت حرکت کنند.

وی با اشاره به بخشی از صحبت های امیر موسوی تصریح کرد:‌ 80 درصد ماموریت‌های ارتش و سپاه متفاوت است و 20 درصد ماموریت‌ها به دلیل تهدیدات نا‍‌هم‌طراز، ماموریتی مشترک است که در این ماموریت مشترک باید همکاری و همیاری وجود داشته باشد و در آن 80 درصد نیز حمایت و پشتیبانیِ راه‌گشا لازم است.

سرلشکر باقری گفت:‌ درخواست من از سرلشکر صالحی این است که در هر نکته‌ای که احساس کردند ستاد کل نیروهای مسلح باید با یک چشم، کل نیروها را ببیند و چنانچه خدای ناکرده در این رابطه دچار نقصانی شده‌است، تذکر داده و یا به اینجانب یادآوری کند و یا اینکه رأسا دستور اصلاح دهد.
 
رئیس ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان ساخت:‌ من با خدای خودم عهد کردم که هیچ تفاوتی میان نیروها قائل نشوم، چون همه نیروها بازوان مردم و فرمانده معظم کل قوا هستند و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. البته هرکدام نقاط ضعف و قوتی دارند.
 
وی با اشاره به تقسیم کار صورت گرفته در ستاد کل نیروهای مسلح یکی دیگر از ماموریت‌های جانشین رئیس ستادکل نیروهای مسلح اصلاح الگوی سلاح و تجهیزات است که باید متناسب با تهدیدات، فرصت‌ها و تغییرات در فناوری و کیفیت نیروی انسانی به‌روز‌ رسانی و بازنگری شود که این مساله، کار بسیار سنگینی است. ان شاء الله سرلشکر صالحی آن‌را دنبال خواهد کرد.

سرلشکر باقری در ادامه گفت: مساله آموزش و شورای سیاست‌گذاری آموزش نیز موضوع دیگری است که از ارکان اساسی و مطالبات دائمی فرمانده معظم کل قوا به شمار می‌رود، با تجربه‌ای که از سرلشکر صالحی در این زمینه سراغ داریم، امیدواریم گام‌های مناسبی را در این رابطه بردارند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح افزود: امیر سرلشکر صالحی تاکنون گام‌های بزرگی را در ارتقاء توان دفاعی ارتش برداشته است و خاطرات درخشانی از سوابق اجرایی وی در ارتش به یاد داریم. ورود او را به ستادکل نیروهای مسلح خوش‌آمد، می‌گوییم.

وی در خصوص امیر سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: حقیقتا در یک سالی که در خدمت وی بودم، بهترین یار، همکار و مشاور دلسوز برای من و نیروهای مسلح بود و همه معاونت‌ها به این نکته اذعان دارند که تصمیمات امیر موسوی بسیار کمک‌کننده و راهگشا بوده است. امیدواریم دوره وی در فرماندهی کل ارتش دوره تداوم، تعمیق، تشدید و تقویت همکاری‌های ارتش، ستادکل و نیروهای مسلح باشد.

انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار