در شهرستان فومن؛

مادر شهید «محمد صدیق‌مالوانی» دار فانی را وداع گفت

«ربابه شادمند» مادر سرباز شهید «محمد صدیق‌مالوانی» دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.
کد خبر: ۲۵۴۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ - 26August 2017
مادر شهید «محمد صدیق‌مالوانی » دار فانی را وداع کردبه گزارش دفاع پرس از رشت، «ربابه شادمند» مادر شهید «محمد صدیق‌مالوانی» بر اثر بیماری و سال‌ها دوری از فراق در سن 76 سالگی دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

پیکر مرحومه ربابه شادمند که متولد سال 1320 بود، ساعاتی قبل بر روی دستان مردم شهیدپرور روستای مالوان شهرستان فومن تشییع و پس از اقامه نماز در زادگاهش به خاک سپرده شد.

گفتنی است؛ سرباز وظيفه‌ شهيد محمد صديق‌مالواني‌ فرزند ابوطالب‌، در تاریخ بیست و هفتم مهر ماه سال‌ 1342 در روستاي‌ مالوان شهرستان فومن‌ از خانواده‌ای کشاورز به‌ دنيا آمد. پس‌ از دوران‌ كودكي‌، جهت‌ فراگيری علم‌ و دانش‌، در سن‌ هفت‌ سالگی وارد مدرسه‌ شد و تا أخذ ديپلم‌ رياضی فيزيک به‌ ادامه‌ تحصيل‌ پرداخت‌.

در سالهای انقلاب‌، اعتراض‌ خود را نسبت‌ به‌ اعمال‌ رژيم‌ ستم شاهي‌ پهلوی نشان‌ داد و در همان‌ ايام‌، در زادگاه‌ خود به‌ فعاليت‌های مذهبی می‌پرداخت‌ و همواره‌ با عوامل‌ فريب‌ خورده‌ و منافقين‌ درگير بود.‌ پس‌ از تشكيل‌ نهاد بسيج‌ مستضعفين‌ در كشور، به‌ عضويت‌ پايگاه‌ بسيج‌ محل‌ در آمد و در آنجا به‌ فعاليت‌ پرداخت‌. پس‌ از شروع‌ جنگ‌، به‌ خدمت سربازی‌ رفت‌ و دوره‌ آموزشی خود را در مركز آموزش‌ 04 بيرجند سپری کرد.

بعد از آن‌ به‌ تيپ‌ 40 سراب‌ انتقال‌ يافت‌ و از آنجا به‌ مناطق‌ جنگی اعزام‌ شد كه‌ سرانجام‌ در تاريخ‌ بيست‌ و پنجم‌ دی 1362 در محور بانه‌ كردستان‌، با ماشين‌ روی مين‌ كار گذاشته‌ شده‌ توسط‌ گروهک‌های ضد انقلاب‌ رفت‌ و به‌ شهادت‌ رسيد. پيكرش‌ را بعد از شهادت‌ به‌ فومن‌ انتقال‌ دادند و ‌ طبق‌ وصيتش‌، در روستای حلقه‌ سر به‌ خاک سپردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها