حجت‌الاسلام سعیدی:

تربیت نسلی انقلابی نیازمند اساتید ولایی است

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: متاسفانه اساتیدی که به علوم وحیانی اعتقادی ندارند در جامعه اسلامی ما رشد یافته‌اند به همین دلیل تربیت نسلی انقلابی، نیازمند برخورداری از اساتید انقلابی و ولایی است.
کد خبر: ۲۵۴۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ - 26August 2017

تربیت نسلی انقلابی نیازمند اساتید ولایی استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در آیین تکریم و معارفه مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) با برشمردن نقش، اهمیت و جایگاه دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) در عملکرد دوران خدمت پاسداران اظهار داشت: خدمت کردن در تمام ارکان سپاه اهمیت دارد؛ اما ویژگی خدمت در دانشگاه امام حسین(ع) این است که در این دانشگاه دانشجویانی رشد و پرورش می‌یابند که تا سی سال خدمتی خود از محفوظات و آموخته‌های این دانشگاه بهره خواهند جست.

وی چهار عامل استاد، محتوای آموزشی، مدیریت و محیط را از عوامل مهم و مؤثر در فرایند نظام آموزشی دانست و افزود: یکی از نقیصه‌های نظام آموزشی بشر، تک بعدی بودن اساتید است؛ اساتیدی که به علوم وحیانی اعتقادی ندارند و هر چیزی را که قابل لمس و تجربه باشد می‌پذیرند؛ متاسفانه این قبیل اساتید در جامعه اسلامی ما نیز رشد یافته‌اند به همین دلیل تربیت نسلی انقلابی نیازمند برخورداری از اساتید انقلابی و ولایی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: در نظام آموزشی ما نیز محتوا همان ترجمه علوم تجربه‌ای غرب است؛ اگر رویکرد انقلابی بر محتوا حاکم نباشد و علوم محض را با نگاه الهی و درک عظمت پروردگار در آفرینش نبینیم، این علوم نیز به کفریات و ضلالت منجر خواهد شد.

وی مدیریت و محیط را رکن‌های سوم و چهارم در امر تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: انقلابی‌ترین افراد مراکز آموزشی باید مدیران آن مراکز باشند، البته محیط نیز باید گونه‌ای باشد که متربی ناخوداگاه به سمت رشد و تعالی حرکت کند.

در پایان این مراسم از زحمات حجت‌الاسلام نصرت اله شمس الهی تقدیر و و حجت‌الاسلام محسن زاده باعنوان یک چهره دانشگاهی و اهل تحقیق و پژوهش به سمت مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع)منصوب شد.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار