عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با دفاع پرس:

اگر پای منفعت‌طلبان در میان نبود، مبارزه با قاچاق کاری آسان بود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از مهم‌ترین مطالبات مجلس و مردم از دولت است در حالی‌که حضور افراد زیاده‌خواه و منفعت‌طلب این مسیر را دشوار کرده است.
کد خبر: ۲۵۴۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۶ - 28August 2017

اگر پای منفعت‌طلبان در میان نبود، مبارزه با قاچاق کاری آسان بود

«محمدرضا نجفی» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، قاچاق کالا و ارز را بلایِ جان اقتصاد کشور دانست و اظهار داشت: قاچاق پدیده‌ی شوم و پیچیده‌ای است که مبارزه با آن، در گرو ایستادگی در برابر گروه‌های منفعت‌طلب، افراد زیاده‌خواه و قدرتمند است که طعم سودهای کلان را چشیده‌اند و با معامله‌هایی با ارزش مالی گسترده پیوند خورده‌اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اینکه قاچاق کالا و ارز خیانت به کشور است، گفت: حداقل کاری که افراد زیاده‌خواه، همان‌ها که با قاچاق سرو کار دارند، باید انجام می‌دادند این بود که قدری تامل و اندیشه کنند و دست از این آفت و عارضه بزرگ بردارند؛ چرا که رواج قاچاق کم از جنایت در حق مردم و کشور نیست.

این نماینده مجلس، نظارت دقیق و کنترل قاچاق را یکی از مهم‌ترین وظایف دولت و دستگاه‌های اجرایی کشور دانست و خاطرنشان کرد: اگر قاچاق تحت نظارت و کنترل دولت در نیاید می‌تواند آسیب‌های عمیق‌ و ضررهای فراوان‌تری بر پیکره‌ی اقتصاد کشور وارد کند.

نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: قاچاق، بی‌ توجهی به آبروی نظام، بی‌ توجهی به آبروی مردم و بی توجهی به سرنوشت کشور است. مبارزه با قاچاق کالا و ارز قانون می‌خواهد، ابزار می‌خواهد، همت، کوشش و اراده می‌خواهد؛ مبارزه با این آفت، کاری آسان بود اگر، گروه‌های منفعت‌طلب، افراد زیاده‌خواه و سودجو دستشان به دامان قاچاق آلوده نبود.

نجفی با توجه به اینکه در برنامه ششم توسعه، مبارزه با قاچاق کالا و ارز تبدیل به قانون کشور شده است، تصریح کرد: با پیگیری‌ها و تلاش‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در برنامه ششم توسعه تبدیل به قانون کشور شد و این امر مهم، از مطالبات مردم و مجلس از دولت است که در راه مبارزه با قاچاق، تمام قوای خود را به‌کار گیرد و  از اسناد بالادستی پیروی کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در پایان گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که تمدن، آداب و رسوم و فرهنگ غنی دارد؛ در چنین کشوری که در تمام عرصه‌ها گوی سبقت را از دیگر کشورها ربوده، جایز نیست که با فعالیت در زمینه قاچاق در مسیر پیشرفت اقتصاد کشور سنگ‌اندازی کنیم.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار