وعده فرانسه برای ادامه حمایت از ثبات عراق پس از شکست داعش

وزیر خارجه فرانسه بر کمک این کشور برای بازسازی و برقراری آشتی و صلح در عراق پس از شکست تروریست‌های داعش تاکید کرده است.
کد خبر: ۲۵۴۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴ - 26August 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «ژان ایو لودرایان»، وزیر خارجه فرانسه امروز (شنبه) پس از دیدار و گفتگو با مقام‌های عراقی در بغداد تاکید کرد: فرانسه به تلاش‌های مربوط به بازسازی و آشتی و صلح در عراق کمک خواهد کرد، آن‌هم در شرایطی که عراق در حال شکست تروریست‌های داعش است.

وزیر خارجه فرانسه در کنفرانس خبری در بغداد همراه با فلورنس پارلی وزیر دفاع فرانسه و ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق، گفت: ما در جنگ حضور داریم و در صلح نیز حضور خواهیم داشت. در حالی که مبارزه مشترک با داعش هنوز پایان نیافته است، ولی در حال ورود به مرحله ثبات، آشتی و بازسازی هستیم، مرحله‌ای از صلح.

وزرای فرانسوی همچنین قصد دارند با رهبران کردستان عراق در اربیل دیدار و گفتگو کنند. نیروهای پیشمرگه کرد نیز نقش مهمی را در مقابله با داعش ایفا می کنند.

فرانسه و سایر کشورهای غربی نگران طرح اقلیم خودمختار کردستان عراق برای برگزاری همه پرسی استقلال طی ماه آینده هستند. این همه پرسی می تواند موجب بروز منازعه تازه‌ای با بغداد و کشورهای همسایه شود که میزبان کردهای زیادی هستند، مثل ایران و ترکیه.

یک دیپلمات آگاه در این باره گفت: لو درایان و پارلی به مسعود بارزانی رئیس اقلیم خودمختار کردستان خواهند گفت که فرانسه از خودمختاری کردستان به شرطی حمایت خواهد کرد که بخشی از کشور عراق باشد.

منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها