اعتراض وزارت خارجه ترکیه به کشتار مسلمانان «میانمار»

وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای ضمن انتقاد از کشتار مسلمانان در میانمار، خواهان حل مشکل بین دولت و مسلمانان این کشور از راه مسالمت‌آمیز شد.
کد خبر: ۲۵۴۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵ - 26August 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، وزارت خارجه ترکیه امروز در واکنش به فجایع مربوط به کشتار مسلمانان در «میانمار» اعلام کرد که مشکل تنش بین مسلمانان و دولت مرکزی بودایی در «میانمار» با خشونت حل نخواهد شد.

وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه ای در این خصوص ضمن ابراز نگرانی در خصوص کشتار بی رحمانه مسلمانان میانمار از دولت این کشور خواست تا از دمیدن در آتش تنش ها بین دو طرف جلوگیری کرده تا از رخ دادن یک فاجعه انسانی دیگر پیشگیری شود.

در این بیانیه همچنین عنوان شده است: این بسیار ناراحت کننده است که حملات درست زمانی اتفاق افتاده که گزارش کمیسیون تحت نظارت «کوفی عنان» در خصوص میانمار منتشر شده است.

گفتنی است گزارش مذکور شامل ۶۳ صفحه بوده که وضعیت وخیم مسلمانان میانمار در منطقه «راخین» را به نمایش کشیده است.

مسلمانان روهینگیا در میانمار سال هاست که با سرکوب گسترده از سوی بودائیان مواجه هستند و در اغلب موارد نیروهای دولتی و امنیتی میانمار نیز از اقدامات بودائیان حمایت می کنند.

این وضعیت درحالی است که دولت میانمار از ورود کمیته حقیقت یاب سازمان ملل به این کشور برای بررسی وضعیت مسلمانان جلوگیری کرده است.

چندی پیش نیز حدود هزار نفر از اقلیت مسلمان روهینگیا در مرزهای بنگلادش آواره شدند و پس از خروج از میانمار اجازه ورود به بنگلادش را نیز نداشتند.

نحوه برخورد دولت میانمار با مسلمانان روهینگیا که اغلب مورد شکنجه، قتل و آزار جنسی قرار می گیرند به بزرگترین چالش «آنگ سان سوچی» رهبر ملی این کشور تبدیل شده که او برنده جایزه صلح نوبل نیز هست.

منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار