دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

عملیات پاکسازی گذرگاه‌های مرزی سوریه با اردن/ تشدید محاصره داعش در شمال شرق حمص/ فرار یکی از فرماندهان داعش از دیرالزور

موفقیت ارتش سوریه و حزب‌الله در پاکسازی بخشی از مرز سوریه با اردن و افزایش فشار بر نیروهای داعش در شمال‌ شرق استان حمص از مهم‌ترین اخبار تحولات سوریه طی 24 ساعت گذشته است.
کد خبر: ۲۵۴۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴ - 27August 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، در راستای پاکسازی راه‌های ارتباطی تروریست‌های حاضر در صحرای سوریه با اردن، نیروهای ارتش سوریه و مقاومت اسلامی عملیاتی را در جنوب شرق استان دمشق در جوار مرز بین‌المللی با اردن آغاز کردند.
 
طی این عملیات مناطق مرزی «وادی محمود» و «غدیر محمود» علاوه بر سه پاسگاه مرزی به‌طور کامل تحت کنترل ارتش سوریه و مقاومت اسلامی درآمد.
 
عملیات پاکسازی گذرگاه‌های مرزی با اردن/ تشدید محاصره داعش در شمال شرق حمص/ فرار یکی از فرماندهان داعش از دیرالزور 
در شمال همین منطقه عملیاتی، نیروهای ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان توانستند بر 17 منطقه تحت اشغال گروهک تروریستی داعش در نواحی مرکزی صحرای سوریه در شمال شرق استان حمص مسلط شوند. این پیشروی باعث شد که حلقه محاصره در اطراف تروریست‌های داعش در استان حمص تنگ‌تر شود.
 
با این حال دیگر گروه‌های تروریستی دست به نقض آتش‌بس در استان حمص زدند. طی اقدام اخیر این گروه‌ها، محله الزهراء(س) در شهر حمص هدف اصابت 2 فروند موشک قرار گرفت. این در حالی است که تعداد قابل توجهی از گروه‌های مسلح با رد اقداماتی همچون توافق «معبر دار کبیره»، بر حفظ آتش‌بس موجود در کشور تأکید کردند.
 
همچنین نیروهای ارتش سوریه و حزب‌الله توانستند بخش دیگری از ارتفاعات قلمون غربی را از تروریست‌های داعش بازپس‌ بگیرند.
 
از مناطق تحت اشغال گروهک تروریستی داعش در استان‌های رقه و دیرالزور خبر می‌رسد که این گروهک تعدادی از اعضای خود در شهر رقه را به اتهام کمک به فرار غیرنظامیان از مناطق تحت اشغال در این شهر به سمت مناطق تحت کنترل کردها بازداشت کرده است. همزمان با این اقدام، نیروهای شبه‌نظامی کرد در میدان «ساعت» و خیابان «23 فوریه» در شهر رقه با تروریست‌های داعش درگیر شدند.

عملیات پاکسازی گذرگاه‌های مرزی با اردن/ تشدید محاصره داعش در شمال شرق حمص/ فرار یکی از فرماندهان داعش از دیرالزور 
این اتفاق در حالی رخ داد که یکی از فرماندهان ارشد داعش به نام «ابوعزیز الحلبی» به همراه خانواده خود از شهرک «حویجه الکشکیه» در جنوب شرق استان دیرالزور فرار کرد.
 
در زمینه تحولات اجتماعی سوریه نیز اسقف «مار اغناطیوس افرام دوم» اسقف انتاکیه در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی دمشق گفت: «مشارکت گسترده مردم در این نمایشگاه تأکیدی بر عشق ملت سوریه به زندگی و ایستادگی آن در راه مقاومت است.»
 
همچنین در همین زمینه «دکتر ایگور ماتویف» رایزن تجاری- اقتصادی فدراسیون روسیه در سوریه تأکید کرد: «برپایی نمایشگاه بین‌المللی در دمشق دلیلی آشکار بر آغاز بازسازی در سوریه است.» وی در تکمیل این خبر گفت که تصمیم برگزاری جلساتی میان طرفین روسی و سوری اتخاذ شده است.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار