فضای حرم سید‌الشهدا(ع) ۱۴‌برابر می‌شود

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه پروژه صحن عقیله بنی‌هاشم با ۱۶۰‌هزار متر‌مربع در حال انجام است گفت: با اتمام این پروژه طی پنج‌سال آینده، زیربنای حرم امام حسین(ع) ۱۴‌برابر افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۲۵۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹ - 27August 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «حسن پلارک»، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در نخستین گردهمایی رؤسای ستاد بازسازی عتبات عالیات بانک‌های کشور در محل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات مجموعه‌ای تحت‌امر حاکمیت است؛ این موضوع بدون وابستگی به حاکمیت بوده و هست و این در حالی است که همین‌رویه در طول 12 سال فعالیت این ستاد جاری و ساری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: دفتر مقام معظم رهبری شورایی را برای ستاد بازسازی عتبات عالیات تعیین کرده است که حجت‌الاسلام قمی مسئول امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، حجت‌الاسلام علی محمدی نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و حجت‌الاسلام والمسلمین شیرازی نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس در نظر گرفته شده‌اند که این شورا مجموعه بالاسری ستاد بازسازی عتبات عالیات است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در ادامه تصریح کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات هیچ‌گونه ردیف و بودجه‌ و وابستگی دولتی ندارد اما ریال به ریال مسائل ملی آن تحت کنترل است.

پلارک اضافه کرد: هماهنگی کاملی بین ستاد بازسازی عتبات عالیات، وزارت بلدیه و دیوان وقف‌الشیعی عراق وجود دارد تا خدای‌ناکرده موازی‌کاری در بازسازی اعتاب مقدسه صورت نگیرد، به همین سبب می‌کوشیم ضمن حفظ آثار تاریخی عتبات عالیات، فرامین مقام معظم رهبری و آیت‌الله سیستانی را مبنی بر حفظ آثار تاریخی جامه عمل پوشاند و نظارت و حساسیت زیادی بر آن داشته باشیم.

وی تصریح کرد: حرم‌های اهل‌بیت(ع) اختصاص به شیعیان ندارد و متعلق به تمام جهان اسلام است؛ البته ما برای خودمان داشتن زیربنای 11 هزار مترمربعی در حرم مطهر امیرالمؤمنین(ع) را قابل قبول نمی‌دانیم و نمی‌پذیریم که حرم امام اول شیعیان کمتر از امامزاده صالح(ع) تهران باشد.

توسعه حرم امیر‌المومنین(ع)، بزرگترین پروژه جهان اسلام است

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خاطرنشان کرد: اقدامات بازسازی در عتبات عالیات فقط با کمک مردم و عشق به اهل‌بیت(ع) انجام شده و هم‌اکنون وارد فاز توسعه‌ای شده است به‌طوری‌که حرم مطهر امیرالمؤمنین(ع) با اجرای پروژه صحن و شبستان حضرت زهرا(س) 20 برابر توسعه پیدا خواهد کرد، ضمن اینکه این پروژه بزرگ‌ترین پروژه جهان اسلام است.

گنجایش 100 هزار نفری صحن و شبستان حضرت زهرا(س) برای نماز جماعت

پلارک ادامه داد:  100 هزار نفر هم‌زمان می‌توانند در صحن و شبستان حضرت زهرا(س) بعد از اتمام کامل این پروژه نماز بخوانند و این در حالی است که این پروژه بزرگ‌تر از مسجدالحرام است و تمام تلاش ما برای پایان این پروژه تا انتهای سال 96 است.

زیربنای حرم سیدالشهدا(ع) 14 برابر اضافه می‌شود

وی افزود: اجرای پروژه صحن عقیله بنی‌هاشم با 160 هزار مترمربع در حال انجام است، این در حالی است که با انجام این پروژه 14 برابر به زیربنای حرم مطهر سیدالشهدا(ع) افزوده خواهد شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: پروژه صحن عقیله بنی‌هاشم در پنج سال آینده به پایان خواهد رسید، ضمن اینکه هم‌اکنون 150 پروژه در عراق در حال انجام است.

پلارک تصریح کرد: پروژه عملیاتی ترفیع گنبد حرم سیدالشهدا(ع) در حال حاضر فعال است و می‌کوشیم با این کار هفت متر گنبد را مرتفع کنیم البته هم‌زمان با این کار و با قوی کردن ستون‌های حرم و لاغرسازی بخش‌هایی از این ستون‌ها اقدامات مؤثری برای باز شدن اطراف ضریح و گنجایش بیشتر زائران را در اطراف ضریح داشته باشیم، هرچند که گنبد جدید 1200 تن وزن دارد.

وی اظهار کرد: مجموعه بانکی که پیشانی کشور است می‌تواند در بازسازی عتبات و عالیات تأثیرگذار بوده و نقش‌آفرینی کند و با توجه به اینکه شبکه بانکی ارادت ویژه‌ای به اهل‌بیت(ع) دارد می‌کوشد در بازسازی اعتاب مقدسه فعالیت‌هایی را انجام دهد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات بابیان اینکه تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای در اعتاب مقدسه در حال پیگیری است از ارائه خدمات به زائران اربعین توسط این ستاد خبر داد و گفت: مسئولیت اصلی اسکان، پذیرایی از سوی ستاد مرکزی اربعین به ستاد بازسازی عتبات عالیات محول شده است و ما می‌کوشیم مشارکت‌های مردمی را در این موضوع سازماندهی کنیم.

ساماندهی 900 موکب کشورمان در ایام اربعین حسینی

پلارک توضیح داد: قرار است از موکب‌های 20 نفر تا 100 هزار نفری توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات تقسیم‌بندی و آمایش جغرافیایی شود، ضمن اینکه هم‌زمان با این کار 900 موکب سازماندهی شده و پروانه فعالیت برای آنها صادر شده و یا خواهد شد.

وی با بیان اینکه توزیع دو میلیون وعده غذا در طول 24 ساعت یکی از وظایف ستاد بازسازی عتبات عالیات در اربعین است، ضمن اینکه ما به دنبال اسکان 100 هزار نفری در صحن حضرت زهرا(س) هستیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در این نشست به‌طور ویژه از سه بانک که در سال‌های اخیر خدمات گسترده‌ای را در امر بازسازی عتبات عالیات انجام داده‌اند تشکر کرد.

در حاشیه این مراسم دو مدال طلای آسیایی و بین‌الملل مهدی آرزومند که در مسابقات کاراته سال 2010 میلادی به‌دست آورده بود به موزه حرم مطهر علوی و حرم امام حسین(ع) و خانواده سردار شهید اسماعیل حیدری اهدا شده و به ستاد بازسازی عتبات عالیات جهت تقدیم آستان مقدس این حرم‌ها شد.

نخستین گردهمایی روسای ستاد بازسازی عتبات عالیات بانک‌های کشور امروز (یکشنبه) در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با حضور حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، سید محمود علوی دبیرکل بانک مرکزی و 33 نفر از نمایندگان بانک‌های کشور برگزار شد.

منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار