رنج دوران برده‌ایم؛

برای دو دانشجوی جهادی که به خیل شهدا پیوستند

در حادثه واژگونی یک دستگاه نیسان در اردوی جهادی «طلوع حق» دو نفر از جهادگران به نام‌های امین شیرازی ۳۴ ساله دانش‌آموخته عمران و سید امیر فارس‌حسینی ۲۱ ساله دانشجوی ترم آخر معماری دانشگاه امیرکبیر جان‌ باختند.
کد خبر: ۲۵۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲ - 28August 2017
برای دو دانشجوی جهادی که به خیل شهدا پیوستند + عکس
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، دانشجویان عضو گروه جهادی طلوع حق که تا همین چند وقت قبل با برنامه‌ای تحت عنوان «سه‌شنبه‌های مهدوی» در بین شهروندان تهرانی حضور می‌یافتند و برای زنده نگه داشتن موضوع مهدویت در بین مردم گل و شیرینی و شربت پخش می‌کردند، در اقدام دیگری برای خدمت‌رسانی به هموطنان خود، یکی از محروم‌ترین مناطق کشور را انتخاب کرده بودند که دسترسی به این منطقه بسیار مشکل بوده است.

در اردوهای جهادی معمولا یک روستا به‌عنوان محل اسکان دائمی در نظر گرفته شده و عملیات عمرانی در چند روستای نزدیک به صورت موازی پیش می‌رود، به صورتی که جهادگران هر روز سر پروژه حاضر شده و در انتهای روز به محل اسکان بازمی‌گردند که با توجه به وضعیت راه‌های بین روستایی تقریبا در تمام اردوهای جهادی وسیله نقلیه مورد استفاده وانت نیسان است.

در این اردو روستای ویژنان از توابع گیلانغرب به‌عنوان روستای محل اسکان و سه روستای دیگر که یکی از آنها مورت شاوله بود به‌عنوان روستاهای مورد عملیات در نظر گرفته شده بود که فاصله بین این روستاها و محل اسکان کمتر از 10 دقیقه است.

عصر شنبه هنگامی که نیسان جهادگران پس از پایان کار آن روز، در راه بازگشت به محل اسکان بود با بی‌احتیاطی راننده بومی نیسان واژگون می‌شود که متاسفانه در این حادثه دو نفر از جهادگران به نام‌های امین شیرازی ۳۴ ساله و دانش‌آموخته عمران و سید امیر فارس‌حسینی ۲۱ ساله دانشجوی ترم آخر معماری دانشگاه امیرکبیر جان‌ می‌بازند و 11 نفر دیگر مصدوم و به بیمارستان منتقل می‌شوند.

 واکنش کاربران فضای مجازی به حادثه

کاربران فضای مجازی واکنش‌های قابل‌تاملی نسبت به حادثه واژگونی خودروی حامل جهادگران دانشجو داشتند و واکنش‌های خود را عموما در فضایی احساسی در شبکه‌های اجتماعی، علی‌الخصوص اینستاگرام و توییتر منتشر کردند.

کاربری به نام علی نوشت: «12 هفته سه‌شنبه‌های مهدوی در چهارراه ولیعصر برگزار کردند، بعد رفتند اردوی جهادی و امام زمان(عج) آنها را خرید و شهید شدند»، کاربر دیگری به نام میلاد با اشاره به حادثه برای جهادگران نوشت: «برای بچه‌های طلوع حق، چهارراه ولیعصر تا گیلانغرب هیچ‌فاصله‌ای نیست. جهاد فرهنگی‌اش در قلب تهران، جهاد عمرانی‌اش 700 کیلومتر آنطرف‌تر!»

کاربر دیگری به نام مریم نوشت: «قسم می‌خورم هیچ‌کدام از جهادگران اعتراض نکرده‌اند که چرا ما را با نیسان می‌برید، چون هدف‌شان چیز دیگری بود»، کاربر دیگری به نام فرهاد نوشت: «زنگ زدم به رفقایم که در اردوی جهادی هستند و همه از این اتفاق متاثر بودند، ولی یک نقطه مشترک داشتند، همه آنها هوای رفتن داشتند؛ حس جا ماندن خیلی سخته».

 اعضای گروه جهادی عازم تهران شدند

طبق آخرین اخبار منتشرشده درخصوص حادثه برای دانشجویان جهادگر گروه طلوع حق، هفت نفر از جهادگران که دچار شکستگی و جراحت شدیدی شده بودند، از طریق آمبولانس اتوبوسی عازم تهران و در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شدند.

همچنین با توجه به وضعیت وخیم دو تن دیگر از جهادگران به نام‌های محمد اسدی و محمد امین خطیبی و عدم امکان جابه‌جایی، این دو جهادگر در یکی از بیمارستان‌های کرمانشاه تحت مراقبت‌های ویژه قرار گفتند.

همچنین قرار است امروز مراسم تشییع و خاکسپاری دو جهادگر جانباخته این حادثه یعنی امین شیرازی و سید امیر فارس حسینی برگزار شود.

منبع: روزنامه فرهیختگان
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار