به کارگردانی «بهرام توکلی» تولید می‌شود؛

سومین اثر سینمای دفاع مقدس برای سی و ششمین جشنواره فجر

سومین اثر امسال سینمای دفاع مقدس برای سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با صدور پروانه ساخت سازمان سینمایی توسط «بهرام توکلی» تولید می‌شود.
کد خبر: ۲۵۴۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰ - 28August 2017
سومین اثر امسال سینمای دفاع مقدس برای جشنواره فجر

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، شورای ساخت سازمان سینمایی در جلسه 4 شهریور با تولید فیلم‌نامه‌ «تنگه ابوغریب» به تهیه‌کنندگی سعید ملکان و کارگردانی بهرام توکلی در ژانر دفاع مقدس موافقت کرد.

پیش تولید فیلم سینمایی «تنگه ابوغریب» روزهای پایانی خود را می‌گذراند. «تنگه ابوغریب» عنوان جدیدترین محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است. این فیلم روایتی از ایام دفاع مقدس مربوط به تنگه ابوغریب را به تصویر می‌کشد که برای حضور در جشنواره فجر امسال آماده می‌شود. حضور حمیدرضا آذرنگ، امیر جدیدی و جواد عزتی در «تنگه ابوغریب» قطعی شده است.

بهرام توكلی، دارای مدرک كارشناسی ارشد فيلمنامه نويسی از دانشگاه تربيت مدرس است. وی فعاليت سينمايی را با كارگردانی فيلم‌های كوتاه آغاز كرد و از ديگر فعاليت‌های او می‌توان به طراحی پوستر اشاره كرد. «برف سرخ»، «من ديه گو مارادونا هستم»، «بیگانه»، «آسمان زرد کم عمق»، «اینجا بدون من»، «پرسه در مه» و «پابرهنه در بهشت» از جمله تولیدات توکلی طی سه دهه فعالیت سینمایی می‌باشد.

پیش بینی می‌شود تولیدات سینمایی «دفاع مقدس» سی و ششمین دوره از جشنواره فیلم فجر از لحاظ کمی و کیفی سال متفاوتی را تجربه کند. پس از «پرواز به وقت شام» ابراهیم حاتمی‌کیا، «سرو زیر آب» کاری از محمدعلی باشه‌آهنگر، «ابوغریب» سومین اثر امسال سینمای دفاع مقدس است که برای جشنواره تولید می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها