رئیس بسیج صدا و سیما:

برگزاری اجلاس تجلیل از خادمین حسینی زنگ آغاز سوگواری امام حسین(ع) است

رئیس بسیج صدا و سیما گفت: اجلاس تجلیل از خادمین حسینی که امسال با شعار «هیات حسینی منادیان گفتمان انقلابی و تفکر اسلامی» برگزار می‌شود، تبدیل به یک آیین مقدس شده و زنگ آغازین ایام عزاداری امام حسین (ع) است.
کد خبر: ۲۵۴۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸ - 28August 2017
برگزاری اجلاس تجلیل از خادمین حسینی زنگ آغاز سوگواری امام حسین (ع) استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «علی فروغی» رئیس بسیج سازمان صدا و سیما پیش از ظهر امروز دوشنبه 6 شهریورماه در نشست خبری «پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیر غلامان و خادمان حسینی» که در مرکز بسیج این سازمان برگزار شد، با اشاره به سابقه 15 ساله برگزاری این اجلاس اظهار داشت: نام اجلاس تجلیل از پیر غلامان و خادمین حسینی برای عموم مردم به ویژه اصحاب رسانه نامی ناآشنا نیست و این مراسم متعلق به ریش سفیدان بزرگواری است که عمر خود را در روستاها و شهرهای مختلف کشور در خدمتگزاری در دستگاه امام حسین (ع) گذرانده‌اند و با برگزاری این مراسم به استقبال ایام سوگواری ماه محرم خواهیم رفت.

فروغی با توجه به استقبال تمام استان‌های کشور برای میزبانی برگزاری این اجلاس گفت: سال گذشته در مراسم اختتامیه چهاردهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیر غلامان و خادمین حسینی که در استان هرمزگان برگزار شد، شاهد درخواست‌های استان‌های دیگر برای میزبانی این برنامه در سال 96 بودیم که ما با توجه به ظرفیت‌های گسترده و متمایز اصفهان، این استان را برای میزبانی سال جاری انتخاب کردیم.

رئیس بسیج سازمان صدا و سیما با اشاره به حضور چشمگیر میهمان داخلی و خارجی در این اجلاس ادامه داد: ما در این اجلاس که از 21 تا 24 شهریور ماه ادامه خواهد داشت، شاهد حضور بیش از هزار میهمان داخلی و خارجی، حضور اقلیت‌های مذهبی، رهبران برجسته کلیساها، رهبران اهل تسنن و حضور شخصیت‌های برجسته دینی از 30 کشور جهان خواهیم بود که این خیل جمعیت از نشانه‌های عشق به حضرت سیدالشهدا است.

فروغی عنوان کرد: در حاشیه‌های اجلاس تجلیل از پیر غلامان و خادمین حسینی از برجسته‌ترین آثار هنری تلویزیون و رادیویی که در سال‌های گذشته از رسانه ملی به اطلاع عموم مردم رسیده، تجلیل خواهد شد.
 
در ادامه این مراسم «رسول زرگرپور» استاندار اصفهان با اشاره به پیشگام بودن این استان در عرصه های مذهبی، فرهنگی و هنری گفت: استان اصفهان چهار دوره پایتخت کشور بوده و در حال حاضر از نظر دارا بودن تمدن فرهنگ پایتخت باقی مانده است.

استاندار اصفهان با اشاره به آمار حداکثری شهدا، جانبازان و ایثارگران در قیاس با سایر استان‌های کشور عنوان کرد: اصفهان با اینکه 6 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد، اما 11 درصد از تعداد آزادگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس را با افتخار به نام خود ثبت کرده است.
 
زرگرپور با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اصفهان را با نام شهیدان خرازی و ردانی‌پور می‌شناسند، گفت: بیش از 400 فرمانده دوران دفاع مقدس، زاده استان اصفهان هستند.

استاندار اصفهان گفت: سال گذشته که در مراسم اختتامیه چهاردهمین اجلاس تجلیل از پیر غلامان و خادمین حسینی در استان هرمزگان بودم، وقتی اعلام شد که استان اصفهان میزبان برگزاری پانزدهمین اجلاس خواهد بود، غبطه خوردم که چرا استان اصفهان با توجه به این همه توانایی و ظرفیت پانزدهمین میزبان است، در حقیقت اصفهان باید اولین میزبان می‌بود.

زرگرپور با اشاره به اینکه گلزار شهدای استان اصفهان با هیچ گلزار شهدایی در کشور قابل قیاس نیست، افزود: مراسم افتتاحیه این اجلاس روز 21 شهریور ماه در گلزار شهدای اصفهان برگزار خواهد شد و ادامه آن در روزهای دیگر در سالن 1200 نفری و سپس مراسم اختتامیه در مسجد جامع اصفهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره رشادت‌های شهدای مدافع حرم استان اصفهان گفت: شهید «محسن حججی» نه تنها باعث افتخار نجف‌آباد، عزت اصفهان و سربلندی ایران اسلامی است، بلکه باعث افتخار اسلام است.

زرگرپور برگزاری این اجلاس را مردمی و متعلق به خادمین حسینی عنوان کرد و گفت: ما برای برگزاری این اجلاس یک ریال از اعتبارات دولت استفاده نکرده‌ایم و تمام هزینه‌های این مراسم با کمک مردم، خیرین استان اصفهان و حتی شهرستان‌های اطراف اصفهان و هیات‌های مذهبی فراهم شده که این‌ها همه نشان از ارادت به سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) دارد.

در پایان این مراسم از پوستر پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیر غلامان و خادمین حسینی رونمایی شد.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها