امروز؛‌

نشست هم‌اندیشی مدیران سازمان‌های مردم نهاد حوزه زنان دفاع مقدس برگزار شد

نشست هم‌اندیشی مدیران سازمان‌های مردم نهاد حوزه زنان دفاع مقدس با حضور رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۴۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ - 28August 2017

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست هم‌اندیشی مدیران سازمان‌های مردم نهاد حوزه زنان دفاع مقدس امروز (دوشنبه 6 ‌شهریور‌ماه) با حضور «مریم مجتهدزاده» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، در ساختمان مرکزی راهیان نور برگزار شد.

مریم مجتهدزاده در این نشست اظهار داشت: نشر فرهنگ دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: براساس برنامه ششم توسعه و ماده 86، تمامی دستگاه‌ها موظف به این امر هستند که 20 درصد بودجه سالیانه خود را به نشر فرهنگ دفاع مقدس و ثبت تاریخ شفاهی آن اختصاص دهند. بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران وظیفه نظارت و تهیه گزارش از دستگاه‌ها و سازمان‌ها را برعهده دارند.

نشست هم اندیشی مدیران سازمان‌های مردم نهاد حوزه زنان دفاع مقدس برگزار شد

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس خاطرنشان کرد: درصورتی‌که دستگاه‌ها و سازمان‌ها از اجرای این قانون سرپیچی کنند، طبق ضوابط باید پاسخ‌گو باشند.

مجتهدزاده عنوان کرد: در قالب تفاهم‌نامه با دستگاه‌ها و معاون‌های ایثارگران سازمان‌ها، برنامه‌های فرهنگی را برگزار می‌کنیم. در حال حاضر طرح «عقیله» برای دانشجویان و طرح «سلاله‌ها» برای فرزندان شهدا در حال اجرا است که ما تنها نقش حمایت کننده را بر عهده داریم.

وی تصریح کرد: در حال برنامه‌ریزی جهت رفع مشکلات مکانی و اقتصادی سازمان‌های مردم نهاد با کمک بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هستیم.

در ادامه این نشست، فاطمه قربان معاون سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس نیز طی سخنانی اظهار داشت: مأموریت سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس ارائه و معرفی الگوی سومی از زن به معنای زن مسلمان نه شرقی و نه غربی به جهانیان است.

نشست هم اندیشی مدیران سازمان‌های مردم نهاد حوزه زنان دفاع مقدس برگزار شد

وی افزود: یکی از برنامه‌های سازمان، ارائه الگو در قالب جشنواره اسوه صبر و مقاومت در سالروز حضرت زهرا (س) است. هر سال اجرای این مراسم را در شهرها و کشورهای دیگر گسترش دادیم که پنجمین سالگرد این جشنواره در سطح بین‌المللی برگزار خواهد شد.

قربان خاطرنشان کرد: هیچ الگویی برای زنان جهان کامل‌تر از حضرت زهرا (س) نیست که زندگی فردی اجتماعی ایشان می‌تواند بهترین الگو باشد. از این رو فراخوان علمی، ادبی و هنری به استان‌های مختلف ارسال کردیم تا افراد را به تفکر در خصوص زندگی این بانوی اسلام تشویق کنیم.

معاون سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس و دانشگاه‌ها در اولویت‌های سازمان است.

وی افزود: برنامه «سلاله‌ها» با رویکرد کودکان و نوجوان را در فرهنگسراهای سطح تهران آغاز کردیم. در این برنامه کودکان را با دفاع مقدس و جنگ نرم آشنا کردیم. از دیگر برنامه‌های سازمان می‌توان به ثبت و ضبط خاطرات شهدا و ایثارگران و ترویج سبک زندگی شهدا اشاره کرد که در موضوع سبک زندگی شهدا، هشت عنوان کتاب نیز به چاپ رسیده است.

نشست هم اندیشی مدیران سازمان‌های مردم نهاد حوزه زنان دفاع مقدس برگزار شد

قربان با بیان این‌که ارزشمندترین سرمایه هر جامعه، منابع انسانی است، گفت: هر کشوری با اتکا به منابع انسانی خود پیشرفت می‌کند. اولین کانون تربیت منابع انسانی، خانواده است. از اینرو در دفاع مقدس، زنان نقش بی‌بدیلی ایجاد کردند؛ زیرا با پرورش مناسب فرزندان خود باعث شدند که در جنگ تحمیلی، هشت سال مقابل دشمن ایستادگی کنیم.

معاون سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با اشاره به جنگ نرم، اظهار کرد: دشمن با جنگ سخت نتوانست ایران را شکست دهد، به همین خاطر با جنگ نرم اعتقادات ما را نشانه گرفته است. رهبرمعظم انقلاب نیز بارها در سخنان خود به جنگ نرم در قالب تهاجم، شبیخون فرهنگی و ... اشاره فرمودند.

در این نشست مدیران سازمان‌های مردم نهاد حوزه زنان دفاع مقدس به بیان گزارشی از کارکردهای سازمان‌ خود و برنامه‌های پیشنهادی در هفته دفاع مقدس را ارائه کردند.

بر اساس این گزارش، «فاطمه قربان» معاون سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، «شهناز اشکیان» مدیر امور استان‌ها، دستگاه‌های سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، «سعیدی» عضو هیئت امنای آیه‌های ایثار، «حسنیه سادات حسینی» دبیرکل مجمع جهانی زنان ایثار و دوستدار صلح، «عباس طایفه» عضو هیئت امنای انجمن خادمان شهدای حرم، «امین اسدی» دبیرکل حامیان صلح پایدار، «مقداد اموری» از مؤسسه فرهنگی و هنری آسمان هفتم، «یاسر موحد فرد» عضو بنیاد فردوسی، «طاهری» عضو انجمن حمایت از قربانیان ترور، مریم ارشدی مدیرکل روابط عمومی سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس و چند تن از اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد از حاضران در این نشست بودند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها