شناسایی نسل جدیدی از تروریست‌های تندروی یهودی

سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی «شاباک» اخیراً از شناسایی یک گروهک یهودی تندروی تروریستی پرده برداشت که در آن جوانانی از شهرک‌نشین‌ها حضور دارند که نام «جوانان تپه‌ها» بر آنها گذاشته شده است.
کد خبر: ۲۵۴۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰ - 28August 2017
شناسایی نسل جدیدی از تروریست‌های تندروی یهودیبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، شکل گیری این نسل دوم به منزله هشداری نسبت به «تروریسم یهودی تندرو» است. منابع در شاباک اعلام کردند که عناصر این گروهک نسل دوم «یک تشکیلات شورشی» هستند که در مجتمع‌های شهرک نشینی کرانه باختری مستقر هستند و ظرف ماه‌های اخیر زیر نظر قرار گرفته شده‌اند.

«شورش» یک تشکیلات تروریستی یهودی در مناطق مختلف کرانه باختری است که در گذشته، اعضای آن در مجتمع‌های شهرک‌نشین‌ها جمع می‌شدند که نام این شهرک‌ها "بلادیم" در نزدیکی نابلس بود اما پس از مدتی تخلیه شد.

«نسل اول» از این تشکیلات مسئول جرم‌هایی از جمله آتش زدن خانه خانواده دوابشه در روستای دوما و کشتن سه تن از اعضای آن و آتش زدن کلیسای «نان و ماهی» در سواحل دریاچه طبریا بود.

اعضای گروهک تروریستی «شورش» فلسطینی‌ها و اماکن مقدس دینی غیریهودی و فعالان صلح اسرائیلی و همچنین سربازان و افسرانی در ارتش اسرائیل را هدف قرار می‌دهند.

پیشتر نیروهای ارتش اسرائیل مجتمع‌های «بلادیم» را تخلیه کردند و این گمان رفت که فعالیت تروریستی پایان یافته است اما پیگیری‌ها و رصدهای صورت گرفته توسط شاباک نشان داد که نوجوانان و جوانان یهودی به گروه «شورش» بازگشته‌اند تا دست به اقدامات تروریستی بزنند.

یک منبع در دستگاه‌های امنیتی اسرائیل گفته است، نیروهای امنیتی در هنگام تخلیه شهرک‌ «عمونا» در ماه فوریه گذشته «به نرمی» برخورد کردند که از آن زمان، حملات علیه فلسطینی و فعالان چپ‌گرا و سربازان بیشتر شد.

شاباک اعلام کرد، در آن مقطع، فعالان قدیمی در کنار فعالان جدید به میدان بازگشتند، فعالان جدید از روش‌های شاباک اطلاعی ندارند و برای انجام فعالیت‌های این گروه دارای انگیزه هستند و همچون نیروهای قدیمی هراس ندارند.

رهبر این گروه مئیر اتینگر است که او نوه مئیر کهانا، خاخام تندرو است. وی در گذشته بازداشت شده بود چراکه طرح‌هایی برای آشوب افکنی جهت تشکیل «نظام حکومتی خودمختار یهودی» داشت.

شاباک اعلام کرده است که پس از تخلیه عمونا، تلاش‌های متعددی توسط این گروه از جمله برای آتش زدن دو خودرو در منطقه حوارة و روستای بورین فلسطین و تلاشی برای آسیب زدن به خودروی دیپلماتیک در نزدیکی کنسولگری اسپانیا در قدس و همچنین پایگاه سازمان ملل در قدس صورت گرفت.

مسئولان در داخل دستگاه شاباک بر این باورند که گروهک جدید خطرناک‌تر خواهد بود هرچند که اعضای آن به صورت سازمان یافته کار نمی‌کنند.

منابع آگاه اسرائیلی اعلام کردند که شاباک در تلاش است تا مانع این گروه شود و با موافقت آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل ۴۷ دستور اداری جهت جلوگیری از ورود اعضای این گروه به کرانه باختری یا قدس صادر شده است. پنج تن از آنها نیز که دستورات اداری را نقض کرده‌اند، بازداشت شدند.

  عناصر نسل اول این تشکیلات همان افرادی هستند خانه خانواده دوابشه را در روستای دوما در نابلس آتش زدند که در پی این جنایت سه تن از اعضای این خانواده در آتش سوخته و به شهادت رسیدند. آنان همچنین کلیسای الخبز را آتش زدند.
 
منبع: ایسنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار