سردار اشتری:

نیروی انتظامی مظهر اقتدار ملی است

فرمانده نیروی انتظامی با بيان اينكه نیروی انتظامی مظهر اقتدار ملی است، گفت: نیروی انتظامی باید در تراز جمهوری اسلامی و پلیس جمهوری اسلامی باید در شان و منزلت و جایگاه جمهوری اسلامی باشد.
کد خبر: ۲۵۴۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴ - 28August 2017

نیروی انتظامی مظهر اقتدار ملی استبه گزارش دفاع پرس از همدان، سردار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی استان همدان، اظهار داشت: یاد و خاطره سردار همدانی هیچ موقع فراموش نمی‌شود. زمانی که وارد شهر همدان که استان ولایت‌مدار و دارالمجاهدین است، می‌شویم به یاد سردار همدانی می‌افتیم.

وی افزود: استان همدان در طول انقلاب و دفاع مقدس در کمک و حمایت همواره پیشتاز بود و شهید همدانی به عنوان یک شجاع و اخلاق‌مدار همواره اسوه و نمونه بود و خدمات بسیاری برای امنیت ایران اسلامی داشت که خون او نیز تاثیر بسیاری در ارتقای روحیه معنوی و جهادی در کشور و در همدان داشت.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه از ویژگی‌های شهید همدانی اخلاص او بود، بیان کرد: صفات بارز ایشان اخلاص و عشق به ولایت بود و با تمام وجود خود را سرباز ولایت و مقام معظم رهبری می‌دانست و مشتاق خدمت کردن بود و می‌گفت مایل هستم در عمر خود هر چه قدر که می توانم خدمت کنم.

وی با اشاره به اینکه سردار همدانی عشق به شهادت داشت و مشتاق شهادت در راه خدا بود اما مشتاق خدمت‌گزاری نیز بود، تصریح کرد: یک روز قراری داشتیم و او بیست دقیقه با تاخیر رسید و زمانی که رسید از تاخیر خود عذرخواهی کرد، دیدم از صورت ایشان خون‌آبه می‌آید که به دلیل درآوردن ترکشی که در سر داشتند به اتاق عمل رفتند اما دلیل تاخیرش هم عمل بود که از آن چیزی نگفتند.

سردار اشتری با اشاره به اینکه کسی که در راه خدا تلاش می‌کند اجر خود را می‌گیرد، بیان کرد: شهید حججی که 25 سال سن داشت از میهن به سوریه می‌رود و خبر شهادتش در داخل و خارج کشور انعکاس پیدا می‌کند، او چنان کار بزرگی می‌کند که همه کارهای دشمنان نظام را خنثی می‌کند.

وی ادامه داد: اینها موضوعات ساده‌ای نیست و ما باید از شهدا درس بگیریم، بتوانیم راه آنها را ادامه دهیم و شرمنده شهدای عزیز نباشیم.

فرمانده ناجا ضمن اشاره به اینکه نیروی انتظامی مظهر اقتدار ملی است، تاکید کرد: تراز نیروی انتظامی باید در تراز جمهوری اسلامی باشد و پلیس جمهوری اسلامی باید در شان و منزلت و جایگاه جمهوری اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند «اقتدار توأم با مهربانی است» و نیروی انتظامی سعی در اجرای این رهنمودها دارد، این مجموعه با کسانی که مخل امنیت هستند مقتدرانه برخورد می‌کند.

سردار اشتری گفت: نمی‌توانیم شاهد این باشیم یکسری افراد در شهرها و در مرزها باعث ناامنی شوند، امروز بیش از 8 هزار و 700 کیلومتر مرز داریم و نیروی انتظامی در آنجا مقتدرانه برخورد می‌کند و اجازه ورود به اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر را نمی‌دهد، سپاه و ارتش نیز در مرزها مسوولیت دارند که از آن ها تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اکثر مردم در طول روز به شکلی با نیروی انتظامی ارتباط دارند، باید تکریم شوند و به آنها خدمات ارائه دهیم؛ اضافه کرد: هیچ سازمان و نهادی مانند نیروی انتظامی نیست که به صورت 24 ساعته در حال خدمت باشد که به دلیل تنوع ماموریت و گستردگی آن است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه وظیفه نیروی انتظامی حفظ و ارتقای امنیت و آرامش است، عنوان کرد: امنیت بالاترین نعمت برای مردم کشور است و به اندازه اهمیت این ماموریت نیروی انتظامی نیز باید ظرفیت انجام آن را داشته باشد.

وی تصریح کرد: انتخابات و خصوصا انتخابات ریاست جمهوری بسیار حساس بود و عده‌ای نگران ایران بودند و عده‌ای به فکر ایجاد ناامنی در کشور؛ مقام معظم رهبری فرموده بودند انتخابات باید با امنیت بالا برگزار شود که مسوولیت مستقیم تأمین امنیت انتخابات نیز بر عهده نیروی انتظامی بود؛ کارها به خوبی انجام شد و سعی کردیم با تمام قوا و ظرفیت و بدون ایجاد شائبه طرفداری، در کشور انجام وظیفه کنیم.

سردار اشتری اظهار کرد: یک سال  قبل از انتخابات برنامه‌ریزی داشتیم، در سراسر کشور انتخابات به خوبی برگزار شد و در دوران انتخابات حتی درگیری‌های محلی نیز کاهش یافته بود که کار بزرگی بود.

وی بیان کرد: در مناسبت‌های مختلف و در شب های قدر که مردم بیرون از منازل هستند باید امنیت داشته باشند؛ خوشبختانه تاکنون با خدمات نیروی انتظامی هیچ اتفاقی در کشور نیفتاده است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: خدا را شاکر هستیم امنیت جمهوری اسلامی ایران مثال‌زدنی و پایدار است که آن را مدیون مقام معظم رهبری و انسجام نیروهای مسلح و هماهنگی در شورای تامین استان‌ها هستیم.

وی تاکید کرد: استانی که به دلیل نزدیکی با مرز می‌تواند تهدیداتی را داشته باشد اما اکثر شاخص‌های امنیتی بسیار خوب است و در بحث امنیت عمومی نیز شاخص‌های خوبی را داریم.

سردار اشتری با اشاره به اینکه نیروی انتظامی وضعیت خوبی را در استان و در کشور دارد، تصریح کرد: مسیر حرکت یک مسیر درست و رو به جلو است؛ کمبودهایی نیز وجود دارد که باید رفع شود.

وی با بیان اینکه باید اهداف و آرمان‌های انقلاب را دنبال کنیم، ادامه داد: نیروی انتظامی یک مجموعه انسان‌محور و جامعه‌محور است، مجموعه تکیه بر سرمایه خود دارد، باید تعامل بیشتری با مردم داشته باشیم چرا که اعتماد مردم بالاترین سرمایه ماست.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه مقبولیت و محبوبیت نیروی انتظامی نسبت به سال‌های گذشته بالا رفته و این یعنی احساس امنیت و آرامش و امنیت مردم در کشور ارتقا یافته است، مطرح کرد: امیدواریم با همت همه این موضوع را بهتر و با سرعت بیشتر ادامه دهیم.

وی بیان کرد: از زحمات سردار مهدیان نسب تشکر می‌کنم او از فرماندهان خوب و لایق و اهل تعامل است و در سال‌های گذشته این موضوع را ثابت کرده است.

سردار اشتری ادامه داد: سال گذشته زمان جابجایی فرمانده نیروی انتظامی استان همدان بود که بنا به شرایط موجود حکم او یک سال تمدید شد؛ انشاءالله سردار مهدیان‌نسب در مسوولیت جدید در استان لرستان موفق باشند.

وی با بیان اینکه در 10 استان جابجایی داشتیم تا کارها با انرژی بیشتر و برنامه‌های متنوع‌تر پیش رود، تاکید کرد: امروز تا پایان برنامه ششم وظایفمان مشخص است و برنامه‌های یک ساله به استان‌ها ابلاغ شده است و فرمانده جدید ابتکاری را برای زود رسیدن به آن اهداف خواهد داشت.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه سردار «بخشعلی کامرانی صالح» نیز در استان البرز اقدامات خوبی را داشت و اهل تعامل است، افزود: باید در نظر داشت که کار کردن در استان البرز سختی‌های خود را دارد؛ معتقدم در استان همدان نیز با سرعت و شتاب بیشتر کارها ادامه پیدا خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سردار کامرانی صالح با استان و وضعیت آن آشناست و ایمان دارم که کارها به خوبی و سرعت بالایی پیش خواهد رفت و برای سردار کامرانی صالح هم آرزوی موفقیت دارم.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها