در واکنش به تهدید نظامی آمریکا علیه سوریه؛

روسیه ناو ضد زیردریایی و موشک کروز به مدیترانه اعزام می‌کند

روسیه در پی گسترش لفاظی‌های جنگ طلبانه غرب علیه سوریه، از برنامه‌ای برای اعزام یک فروند ناو ضد زیر دریایی و یک ناو مجهز به موشک‌های کروز به منطقه مدیترانه خبر داده است.
کد خبر: ۲۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۴ - 29August 2013

روسیه ناو ضد زیردریایی و موشک کروز به مدیترانه اعزام می‌کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، اینترفکس روسیه روز پنج شنبه (۷ شهریور) به نقل از یکی از ژنرال های ارتش روسیه که نمیخواست نامش فاش شود، گزارش داد، شرایط کنونی در منطقه مدیترانه شرقی نیازمند اصلاحات خاصی در نیروی دریایی روسیه میباشد.

وی افزود: «یک فروند ناو بزرگ ضد زیردریایی از ناوگان شمالی در روزهای آینده به آنها (نیروی دریایی کنونی روسیه در منطقه) ملحق خواهد شد. همچنین پس از مدتی موسکوا، ناو مجهز به موشک های کروز از ناوگان دریای سیاه به آنها ملحق میشود.»

بنابر گزارش پرس تی وی، مسکو به شدت مخالف هر گونه حمله نظامی به سوریه میباشد. در همین حال سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که این اقدام به شدت موجب بی ثباتی منطقه خاورمیانه خواهد شد.

وزارت امور خارجه روسیه پیش تر به نقل از گنادی گاتیلف معاون وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرده بود: «طرحهای اعلام شده از سوی برخی کشورها برای آغاز حمله نظامی به سوریه آشکارا مفاد اساسی منشور سازمان ملل و دیگر هنجارهای قوانین بین المللی را به چالش میکشد.»

شبه نظامیان تحت حمایت کشورهای خارجی و مخالفان دولت سوریه در تاریخ ۲۱ آگوست مدعی شدند که در حمله شیمیایی نیروهای دولتی به پایگاه شبه نظامیان در مناطق عین ترما، زملکا و جوبر در حومه دمشق، یک هزار و سیصد تن کشته شدهاند. این در حالی است که دمشق اساسا این اتهامات را رد کرده است.

از تاریخ ۲۷ آگوست، گمانه زنیها درباره احتمال حمله نظامی به سوریه قویتر شده است. به گزارش رسانهها، طرحهای امریکا برای حملات حساب شده، احتمالا به صورت «حملات با موشک کروز» خواهد بود و این در حالی است که نیروهای این کشور میتوانند به «چهار ناوشکن خود در دریای مدیترانه نیز اتکا کنند.» گفته میشود انجام این حمله به چراغ سبز باراک اوباما بستگی دارد.

ایران، روسیه و چین و برخی دیگر کشورها درباره هر گونه مداخله نظامی خارجی در سوریه هشدار دادهاند.

همچنین گزارش های منتشره حاکی از آن است که انگلیس شش هواپیمای جت تایفون را به پایگاه خود در اکروتیری در قبرس اعزام کرده است.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار