در شورای عالی سیاست گذاری مهارت آموزی سربازان عنوان شد؛

50 هزار سرباز در دولت خدمت می‌کنند/ نیازمند تغییر الگوی کار در محیط سربازی هستیم

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع گفت: اکنون 50 هزار سرباز به دولت داده‌ایم اما هیچ پادگان آموزشی تخصصی در کشور نداریم که قبل از اعزام این سربازان آموزش‌های لازم را ارائه کند.
کد خبر: ۲۵۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲ - 28August 2017
50 هزار سرباز در دولت خدمت می‌کنند/ نیازمند تغییر الگوی کار در محیط سربازی هستیمبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار حسین سلامی در نخستین جلسه شورای عالی سیاست گذاری مهارت آموزی کارکنان وظیفه اظهار داشت: با این نگاه که چرا محیط های سربازی محیط های جذابی برای سربازان نیست، کاری پیش نمی رود.

وی با اشاره به اینکه نیازمند تغییر الگوی کار در محیط حضور سربازان در فضاهای فیزیکی، معنوی و حرفه ای هستیم، افزود: اینکه جوانان برای رفتن به دانشگاه صف می کشند به این علت است که دانشگاه را سکویی برای تعیین سرنوشت آینده خود می بینند، اما محیط سربازی را این گونه نمی بینند.

سردار غلام حسین غیب پرور رییس سازمان بسیج مستضعفین هم در این جلسه بیان داشت: آموزش های فنی و حرفه ای با نیازهای جامعه انطباقی ندارد و در این خصوص اولویت بندی نشده است و حتی مراکز آموزش فنی و حرفه ای با حوزه های نگهداری سربازان نیز انطباقی ندارد.

وی ادامه داد: ما علاوه بر بهره گیری از مراکز فنی و حرفه ای باید از توانمندی های بسیج کارگری که در کارخانجات دولتی و خصوصی فعالند در مهارت آموزی کارکنان وظیفه استفاده کنیم.

سردار غیب پرور عنوان کرد: اردوهای جهادی می توانند بستر فوق العاده ای برای خدمت رسانی و حرفه آموزی باشند؛ در این رابطه بسیج در تابستان امسال برگزاری ده هزار اردوی جهادی تعریف کرده است.

در ادامه این جلسه سردار علیرضا تمیزی معاون هماهنگ کننده وزیر دفاع هم تصریح کرد: در بحث مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیازمند ورود مجلس شورای اسلامی هستیم تا بتوانیم موفق تر و منسجم تر عمل کنیم.

وی افزود: ما اکنون 50 هزار سرباز به دولت داده ایم اما هیچ پادگان آموزشی تخصصی در کشور نداریم که قبل از اعزام این سربازان آموزش های لازم را ارایه کند.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار