سرلشکر باقری عنوان کرد؛

راه اندازی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در ستاد کل نیروهای مسلح/ ضرورت تغییر نگاه به خدمت سربازی

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن تاکید بر ضرورت تغییر نگاه به خدمت سربازی از آغاز به کار قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در ستاد کل خبر داد.
کد خبر: ۲۵۴۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۲ - 28August 2017
راه اندازی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در ستاد کل نیروهای مسلح/ ضرورت تغییر نگاه به خدمت سربازی
به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در نخستین جلسه شورای عالی سیاستگذاری مهارت آموزی کارکنان وظیفه که با حضور «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، «مسعود سلطانی‌فر» وزیر ورزش و جوانان، جمعی از فرماندهان و مقامات عالی رتبه و معاونین وزرا و مدیران برخی نهادها و دستگاه‌های اجرایی کشور در ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، از خدمت سربازی به عنوان دورانی مقدس یاد کرد و گفت: با رویکرد انقلابی و جهادی و در سالی که توسط مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام گذاری شده است، تفکر و نگاه به سرباز و سربازی نیازمند تغییر می‌باشد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه جوانان امروز آینده سازان کشور بوده و آینده ایران اسلامی با توسعه امنیت، فرهنگ و اقتصاد شکل می‌گیرد، اظهار کرد: رویکرد نیروهای مسلح به سربازی، علاوه بر نقش آفرینی در دفاع و امنیت، باید به سمت و سوی تربیت و پرورش جوانانی عاشق کار و تلاش، ماهر و حرفه‌ای سوق پیدا کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه به نیروی جوان کشور باید به عنوان یک سرمایه بزرگ ملی نگریسته شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها، با بیکاری جوانان و معطل ماندن این سرمایه مواجه هستیم که مشکلات متعددی را در زمینه‌های معیشتی، فرهنگی، اجتماعی و تشکیل خانواده ایجاد کرده است.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه فرهنگ کار در جامعه ما قوی نیست، به خلاهای دوره‌های تحصیلی دبیرستان و دانشگاه اشاره کرد و یادآور شد: جوانان ما در این محیط‌های آموزشی مطالبی را فرا می‌گیرند که منجر به ایجاد مهارت برای ورود به بازار نمی‌شود و جوانان بعد از پایان خدمت سربازی هم آمادگی کار ندارند.

وی افزود: دوران مقدس سربازی فرصت بی نظیری است که جوانان عزیز با کسب مهارت‌ها و افزایش توانمندی‌های خود، آمادگی مسئولیت‌پذیری اجتماعی و ورود به عرصه تولید اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی در جامعه را کسب نمایند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تحقق این مهم را مستلزم عزم فراگیر و حرکت منسجم در سطوح سه گانه‌ی نیروهای مسلح، خانواده و جوانان و نیز دولت و نهادهای اجرایی و اقتصادی دانست و اظهار کرد: سهم بی بدیل نیروهای مسلح تغییر رویکرد، بسیج توان و امکانات و سازماندهی مناسب، نقش خانواده‌ها زمینه سازی و تقویت این آمادگی در جوانان و نقش دولت و سایر نهادهای اجرایی، ایجاد و تقویت زیر ساخت‌های حمایتی و انگیزشی برای جذب جوانان در بازار کار است.

وی یکی از مهمترین مسائل امروز جوانان را موضوع مهارت آموزی و اشتغال توصیف و تصریح کرد: از فرصت دوساله خدمت سربازی برای مهارت آموزی 500 هزار سرباز جوان و ورود آنان پس از دوران خدمت مقدس سربازی به جامعه کار و تشکیل خانواده باید استفاده کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارتقای سطح مهارت، افزایش نشاط و ایجاد جذابیت در خانواده‌ها را از رویکردهای اصلی مهارت آموزی سربازان عنوان و تاکید کرد: در صورتی که نگاه خوشایندتری به مقوله سربازی معطوف شود، خانواده‌ها جوانان خود را برای استفاده از دوران خدمت جهت مهارت آموزی و فرصت‌سازی برای اشتغال بعد از خدمت بیش از پیش ترغیب می‌کنند.

وی افزود: بدیهی است در صورتی که جوانان دوره سربازی را فرصتی برای رشد و بالندگی و کسب مهارت و توانمندی برای ادامه زندگی عزتمندانه خود بدانند، جوان پرنشاط و با انگیزه، همانگونه که در صف کنکور و دانشگاه می‌ایستد، مشتاقانه در صف خدمت سربازی نیز قرار می‌گیرد.

عضو شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: هر چند آموزش‌های مهارتی در حال حاضر به صورت محدود و در بخش‌هایی از نیروهای مسلح در حال اجرا است، اما این تلاش‌ها باید با ایجاد همگرایی و مشارکت جمعی بین نهادهای موثر در حوزه جوانان و تعامل، همکاری و نقش پذیری دستگاه‌های اجرایی، گسترده‌تر، هدفمندتر و نظام‌مندتر شده تا پیامدهای آن در عرصه جامعه و خانواده خود را نشان دهد.

سرلشکر باقری با اعلام خبر راه اندازی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در ستاد کل نیروهای مسلح، در تشریح ضرورت‌های این اقدام گفت: در راستای تحقق تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) نسبت به بکارگیری اثربخش نیروهای وظیفه، کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی با ایجاد زمینه اشتغال جوانان، بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی سربازان تحصیل کرده و نخبه در عرصه‌های دفاعی کشور و نیز لزوم توجه به قرارگیری سربازان در مسیر اشتغال پس از خدمت و کاهش نرخ رشد بیکاری در جامعه - به عنوان یک تهدید ملی- از طریق ایجاد مهارت، قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه در ستاد کل نیروهای مسلح راه اندازی و اولین همایش مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در 13 شهریور ماه 96 در تهران برگزار می‌شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان اظهار امیدواری کرد: به فضل الهی توجیه فرماندهان و مدیران در این همایش زمینه‌های لازم برای فرهنگ سازی و نهادینه سازی موضوع مهارت آموزی کارکنان وظیفه در مجموعه نیروهای مسلح از صدر تا ذیل را فراهم آورد.

انتهای پیام/ 211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار