امیر قربانی در جمع خبرنگاران:

تحقیقات در حوزه سامانه‌های موشکی برد بلند ادامه دارد/ ارتباط با مراکز علمی و صنعتی کشور

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: امروز هوانیروز با مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی همچون دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی در راستای ارتقای توان رزمی و تجهیزاتی ارتباط خوبی برقرار کرده است.
کد خبر: ۲۵۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷ - 29August 2017
تحقیقات در حوزه سامانه‌های موشکی برد بلند ادامه دارد/  ارتباط با مراکز علمی و صتعتی کشوربه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ دوم «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ستاد فرماندهی هوانیروز، در جمع خبرنگاران با اشاره به ارتقای توان رزمی با استفاده از صنایع بومی و متخصصان داخلی اظهار داشت: امروز هوانیروز با مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی همچون دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی در راستای ارتقای توان رزمی و تجهیزاتی ارتباط خوبی برقرار کرده است و تحقیقات خود را در رابطه با سامانه دید در شب، سامانه‌های موشکی برد بلند و نهضت‌ قطعه‌سازی با توان بیشتری دنبال می‌کند.
 
وی افزود: به حول و قوه الهی از زمانی که در سمت فرماندهی این یگان قرار گرفتم با حمایت‌های همه جانبه فرمانده ولایی نیروی زمینی توانستیم هوانیروز را به سطحی از توان و آمادگی برسانیم که حتی پیش از انقلاب نیز که تمامی سامانه‌ها و تجهیزات‌مان نو و جدید بودند از چنین قدرتی برخوردار نبودیم.
 
امیر قربانی ادامه داد: هوانیروز همچون دوران دفاع مقدس به عنوان نیرویی واکنش سریع در خدمت قرارگاه‌های ارتش و سپاه پاسداران قرار دارد و هرگاه که لازم باشد طبق دستور سلسله مراتب فرماندهی به سرعت در منطقه درگیری حاضر شده و پاسخ دشمنان را با تمام توان خواهد داد.
 
وی خاطرنشان کرد: برای مثال هنگامی که گروهک داعش در 23 خرداد 93 می‌خواست به مناطق غربی کشور ما نزدیک شود، هوانیروز نیز به سرعت وارد منطقه شد و با کمک یگان‌های زمینی توانستند دشمن تکفیری را به درک واصل کنند و کاری کردند که دشمن تکفیری جرات نداشته باشد که تا فاصله 45 کیلومتری به مرزهای ما نزدیک شود.
 
فرمانده هوانیروز تصریح کرد: هوانیروز امروز 17 استان کشور را به لحاظ اورژانسی پوشش می‌دهد. این یگان در حوزه امنیت مرزها نیز همواره پیشقدم بوده و در شرایط اضطراری در برابر گروه‌های تروریستی چون پژاک و داعش به سرعت وارد عمل می‌شود و با مشت پولادین خود، دشمنان را زمین‌گیر می‌کند.
 
امیر قربانی گفت: هوانیروز در دوران دفاع مقدس پیش قراول نیروهای مهاجم به سمت دشمن بود و همواره برای فرماندهان همچون دستانی بلند و بازوانی پر توان بوده و برای رزمندگان نیز به مثابه قوت قلبی عمل کرده است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: هوانیروز که یگان هوایی نیروی زمینی ارتش می‌باشد و یکی از یگان‌های متحرک هجومی و کارآمد نزاجا محسوب می‌شود، امروز به لحاظ آمادگی در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برد و از قابلیت‌های رزمی و تدافعی لازم برخوردار است.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار