حجت الاسلام و‌‌المسلمین مومنی در تجمع «عصر دهه هفتادی‌ها»؛

شهید «حججی» در‌ برابر دشمن یک «آه» هم نگفت/ شهدا با خدا معامله کردند

مدرس حوزه با بیان اینکه شهدا با خدا معامله کردند گفت: شهید «محسن حججی» در‌ برابر دشمن یک «آه» هم نگفت.
کد خبر: ۲۵۵۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵ - 29August 2017
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، تجمع نوجوانان تازه‌نفس روح‌الله «عصر دهه‌هفتادی‌ها» عصر امروز (سه شنبه، ۷ شهریور) با حضور حجت الاسلام و‌المسلمین «سیدحسین مومنی و حاج‌حسین یکتا، امیر غلامحسین دربندی» در میدان امام حسین(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مومنی با بیان اینکه امام باقر (ع) بعد از واقعه عاشورا کار فرهنگی را آغاز کرد، اظهار داشت: امام باقر(ع) برای حفظ دستاوردهای دین کار فرهنگی کرد اما بعد از مدتی کار به جایی رسید که چیزی از دین باقی نماند و تنها خون اباعبدالله موجب ماندگاری این دین شد.

وی با اشاره به شهادت محسن حججی، گفت: شهادت محسن حججی در جامعه انقلاب به وجود آورد. برخی ها پس از شهادت مدافعان حرم هیچ پیام تسلیتی صادر نکردند. شهید بهشتی برای رفع یک بحران در ایران قطعه، قطعه شد.

این استاد حوزه بیام کرد: جرقه انقلاب توسط امام سجاد(ع) زده شد، امام باقر(ره) این حرکت را آغاز کرد و انقلاب فرهنگی را امام صادق(ع) آن بنا نهاد. جوانان دهه هفتاد امام خمینی (ره) را ندیده اند اما همین جوانان امروز در سوریه تحول به وجود آوردند.

مومنی افزود: جهاد فرهنگی یک روز در جبهه جنگ است و روز دیگری این جهاد در جبهه فرهنگی است. امروز در شرایطی جوانان مدافع حرم تربیت شده اند که در کشورمان جریان نفوذ به وجود آمده اند.

وی ادامه داد: شهدا مدافع حرم دلبستگی و تعلق به امور مشروع دارند اما آیا چرا این ها جانشان را بر کف می گذارند و به جبهه مبارزه علیه باطل می روند. اگر دین به حیثیت و آبرو نیاز داشته باشد، باید آن را تقدیم کرد. شهید محسن حججی در برابر دشمن یک آه هم نگفت.

این استاد حوزه تصریح کرد: کسانی که اعتقادشان سست باشد قطعا نمی توانند در برابر دشمن ایستادگی کنند. شهید مدافع حرم روحانی وقتی همسرش پرسید ما را به چه کسی می سپارید، فرمود «شما را به کسی می سپارم که امام حسین (ره) فرزندانشان را سپرد»، شهدا با خدا معامله کردند.

انتهای پیام/۱۲۱
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار