«حفظ برجام» از مهمترین موضوعات مورد مذاکره «گابریل» با «تیلرسون»

وزیر خارجه آلمان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از مهمترین موضوعاتی که در سفر خود به آمریکا با «تیلرسون» مطرح خواهد کرد «حفظ برجام» است.
کد خبر: ۲۵۵۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸ - 29August 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «زیگمار گابریل»، وزیر امور خارجه آلمان پیش‌ از ترک این کشور به مقصد واشنگتن بیانیه‌ای صادر کرد.

وی در بیانیه خود اعلام کرد: من تصمیم گرفتم تا برای سومین بار از زمانی که مسئولیت را پذیرفتم به آمریکا سفر کرده و با همتای خود "رکس تیلرسون" دیدار کنم و درباره چالش‌هایی که هم اکنون با آن مواجه هستیم صحبت کنم.

گابریل اضافه کرد: برنامه هسته‌ای کره‌شمالی، اوضاع در افغانستان، بحران در قطر، حفظ برجام با ایران، تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، تنها بخشی از موضوعات و بحران‌هایی است که هم اکنون بر روی ذهن ما سنگینی می‌کند. هم اکنون زمان دیپلماسی است.

وی تاکید کرد: برای همین ما باید به صورت تنگاتنگی با واشنگتن همکاری کنیم حتی اگر در یک طول موج قرار نداشته باشیم. آمریکا مهمترین متحد برای اروپا به شمار می‌آید. این موضوع دقیق بوده چون در حال حاضر و در زمانی که به دنبال مذاکره با کسانی هستیم که خواهان همکاری با آنهاییم، دیدگاه‌های متفاوتی درباره موضوعات کلیدی وجود دارد.

منبع: تی نیوز
نظر شما
پربیننده ها