روحانی در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی:

با اعضای کابینه دوازدهم کار کرده‌ام/ با چهره‌های معروف سیاسی، جناح‌ها و احزاب در انتخاب کابینه رایزنی کردیم

رئیس‌جمهور گفت: بزرگ‌ترین فرقی که از نظر من بین کابینه یازدهم و دوازدهم وجود دارد این است که کابینه دوازدهم عموما افرادی هستند که با آنها یا مستقیم یا غیرمستقیم بنده در چهارسال گذشته کار کردم.
کد خبر: ۲۵۵۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶ - 29August 2017
به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور کشورمان در ابتدای سخنان خود ضمن تسلیت شهادت امام محمدباقر(ع) اظهار داشت: در این  ایام برای سلامت همه حاجیانی که امشب  عازم عرفات هستند و فردا برای آنها روز عرفه است دعا می‌کنیم.

وی با تبریک هفته دولت افزود: برای همه مسئولان دولت دوازدهم آرزوی موفقیت می‌کنم که همه ما بتوانیم خدمتگزار خوبی برای ملت عزیزمان باشیم. ملت بزرگی که حماسه بزرگ 29 اردبیهشت را آفرید و آن حماسه بزرگ بود که دولت دوازدهم در سایه آن است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: از نمایندگان شورای اسلامی مصوب رأی اعتماد بسیار بزرگی که دولت دوازدهم در مجلس شورای اسلامی دادند و آنها امروز با روحیه بالاتری می‌توانند کار خود را آغاز کنند.

روحانی در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه فرآیند افراد کابینه دولت دوازدهم و معیار و ملاک‌های انتخاب آنها، خاطرنشان کرد: به طور طبیعی پس از انتخابات ما رایزنی را برای کابینه آغاز کردیم البته مراحل قانونی آن تنفیذ مقام معظم رهبری و تحلیف در مجلس شورای اسلامی بود اما پیشاپیش ما رایزنی‌ها را شروع کرده بودیم.

وی ادامه داد: ما با همه چهره‌های معروف سیاسی، جناح‌ها و احزاب مشورت کرده‌ایم و همه آنها کمک کرده و در این بین پیشنهاداتی داشتند.

رئیس‌جمهور در ادامه یادآور شد: بزرگ‌ترین فرقی که از نظر من بین کابینه یازدهم و دوازدهم وجود دارد این است که کابینه دوازدهم عموما افرادی هستند که با آنها یا مستقیم یا غیرمستقیم بنده در 4 سال گذشته با آنها کار کردم بنابر این شناخت دقیق‌تری نسبت به آنها دارم و نیمی از کابینه همان وزرا هستند که سمت‌های خود را ادامه می‌دهند و از مجلس رأی اعتماد گرفته‌اند.

وی همچنین تصریح کرد: سایر وزرا هم برخی از آنها معاونان سابق بودند مانند وزیر کنونی ارتباطات و وزرای آموزش و پرورش و اقتصاد که همه افرادی بودند که قبلا معاونت وزیر را در همان وزاتخانه بر عهده داشتند برخی از آنها هم افرادی بودند که من با آنها مستقیم کار کردم.

«بنده شناخت بیشتری نسبت به وزرای انتخابی داشتم و آنها هم نظرات من را دقیق‌تر می‌داند 4 سال گذشته کابینه‌ای بود که با برخی تازه آشنا شده بودیم و آغاز به کار کرده بودیم و بنده از همه وزرایی که در دولت یازدهم حضور داشتند اما در دولت دوازدهم نیستند تشکر و سپاس‌گذاری می‌کنم و کار بسیار شایسته‌ای را در دولت یازدهم انجام دادند».

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار