سردار جزایری تاکید کرد؛

لزوم حمایت موثرتر دولت از صنعت دفاعی و موشکی کشور

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با تاکید بر ضرورت حمایت موثرتر دولت از صنعت دفاعی و موشکی کشور، توسعه قدرت دفاعی را موجب افزایش قدرت چانه‌زنی ایران در مذاکرات سیاسی دانست.
کد خبر: ۲۵۵۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۱ - 30August 2017
لزوم حمایت موثرتر دولت از صنعت دفاعی و موشکی کشور
به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «سید مسعود جزایری» سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در گفت‌وگویی اظهار داشت: نقش دولت‌ها در پیشرفت صنعت موشکی بی‌تاثیر نبوده اما همواره با فراز و فرودهایی همراه بوده است.
 
وی افزود: برخی از دولت‌ها بیشتر حمایت کرده‌اند و برخی کمتر؛ اما آنچه باعث شد اکنون به این نقطه از توانمندی در صنعت موشکی برسیم، پشتیبانی شخص فرمانده معظم کل قوا و تعلق خاطر متخصصان نظامی و مراکز تحقیقاتی و جوانان تحصیل کرده و باور قلبی و عملی «ما می‌توانیم»، بوده است.
 
سردار جزایری خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت در این زمینه حمایت‌ها و پشتیبانی موثرتری انجام دهد. ایران یک کشور مقتدر در منطقه است؛ در عین حال فاصله اعتبارات اختصاص یافته در کشور ما حتی با اعتبارات کشورهای کوچک حاشیه خلیج فارس هم قابل مقایسه نیست. به فضل الهی، پشتوانه‌های دینی و انقلابی و روحیه و انگیزه مردمی ما بسیار بالاست و همین سبب شد تا جمهوری اسلامی به عنوان دست برتر منطقه شناخته شود.
 
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تاکید کرد: اگر همت دولت در این زمینه بالا برود، امنیت و دفاع ما از این پشتوانه هم برخوردار خواهد شد.
 
وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر رشد صنایع موشکی در تامین امنیت ملی گفت: رشد صنایع موشکی در تامین امنیت ملی تاثیر آشکاری داشته است که همانا عبارت است از قدرت بازدارندگی. تردیدی نیست که اگر ما توان موشکی نداشتیم تاکنون بارها مورد حملات نظامی واقع شده بودیم. این حملات ممکن بود از سوی آمریکا یا رژیم صهیونیستی و یا حتی از سوی برخی از کشورهای منطقه صورت گیرد.
 
سردار جزایری اضافه کرد: توان موشکی علاوه بر بازدارندگی، امنیت ملی را هم تامین می‌کند.
 
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا در صنایع موشکی هیچ رقیبی ندارد؛ چه در تولید، چه در برد و چه در حجم. البته برخی کشورها، خریدهای زیادی انجام داده‌اند اما تولید کننده نیستند و وابستگی آن‌ها به کشور سازنده بسیار بالاست و همین مساله یک نقطه ضعف برای آن‌ها محسوب می‌شود.
 
وی در خصوص بازخوردهای پیشرفت‌های این صنعت مهم در حوزه بین الملل، اظهار داشت: مخالفان همیشگی، پیشرفت ایران در صنعت موشکی، غربی‌ها هستند. آن‌ها نمی‌توانند بپذیرند که کشوری به صورت مستقل، وارد حوزه موشکی و فضا بشود؛ چرا که این استقلال علاوه بر ایجاد مانع در وابستگی به کشورهای دارای فناوری موشکی، در عین حال می‌تواند به عنوان یک الگوی موفق برای سایر کشورها هم مطرح شود.
 
سردار جزایری خاطرنشان کرد: از سوی دیگر چون می‌خواهند ما را به تمکین در برابر خواسته‌های نامشروع خود وادار کنند، ضعف ما در حوزه دفاعی و موشکی، می‌تواند در مذاکرات سیاسی هم قدرت چانه‌زنی ما را کاهش دهد.
 
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه ضعف در قدرت دفاعی با آموز‌ه‌های دینی سازگار نیست، گفت: بنابراین در زمینه ارتقا توان دفاعی عقب نخواهیم نشست. تجربه نشان می‌دهد، اولین تمکین در برابر حکومت‌های سلطه‌گر، آخرین آن نخواهد بود و لذا از آنجا که منطق استکبار زیاده‌خواهی و توسعه نفوذ در سایر کشورهاست، هرگونه کوتاه آمدن در برابر زورگویی و قلدری، بر خلاف منافع ملی و امنیت ملی کشور است.
 
وی در پایان عنوان کرد: باید به حدی توان خود را بالا ببریم که دشمن نسبت به دسترسی به خواسته‌هایش در کشور ما ناامید شود.
 
انتهای پیام/ 211
نظر شما
پربیننده ها