«علی کرد» در گفت‌وگو با دفاع پرس:

مقابله با کوله‌بران مبارزه با قاچاق کالا نیست/ مهم‌ترین وظیفه دولت حمایت از تولید ملی است

نماینده مردم شهرستان‌ خاش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هیچ‌گونه شفاف‌سازی در خصوص پدیده قاچاق در کشور صورت نگرفته است، گفت: عده‌ای فکر می‌کنند مقابله با کوله‌بران یعنی مبارزه با قاچاق کالا و با این روش می‌توانند ریشه‌ی این امر مهم را خشکاند.
کد خبر: ۲۵۵۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ - 30August 2017

مقابله با کوله‌بران مبارزه با قاچاق کالا نیست/ حمایت از تولیدات ملی مهم‌ترین وظیفه دولت جدید«علی کرد» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به اینکه تا کنون هیچ‌گونه شفاف‌سازی در خصوص قاچاق کالا و ارز در کشور صورت نگرفته است و تعریف دقیقی از این موضوع مهم در دست نداریم، اظهار داشت: کوله‌بران جزو قشر ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه هستند؛ اما عده‌ای فکر می‌کنند با جلوگیری از فعالیت آن‌ها، ریشه قاچاق در کشور خشکانده می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های خاش، میرجاوه و بخش‌های کورین نصرت‌آباد همچنین به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «مراد از قاچاق، کوله‌بران ضعیف نیستند» اشاره کرد و گفت: اینگونه فعالیت کوله‌بران بر رشد قاچاق در کشور تاثیری نمی‌گذارد و در حقیقت دولت و مسوولین مربوطه باید در این‌باره ریشه‌یابی کنند و در برابر گروهای قدرتمند که هیچ‌گونه ارزشی برای اقتصاد کشور قائل نیستند، ایستادگی کنند.

این نماینده مجلس ضمن قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه‌ی نیروی انتظامی و گمرک کشور، افزود: در مسیر پر فراز و نشیب مبارزه با قاچاق اقدامات موثری انجام شده که باید در این راه ثابت قدم بود و بر مبارزه خود استمرار داشت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که مواد مخدر برای سلامت روح و جسم مصرف کننده خطرناک و آسیب‌ها و عوارض سنگینی را در پی دارد، قاچاق کالا نیز برای موارد مهمی از قبیل رونق کسب و کار کارگران، اشتغال و کارآمدی جوانان و در راس آن، برای اقتصاد کشور تهدیدی بزرگ به‌شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه‌ی مبارزه با مواد مخدر راه روشن است و پلیس مبارزه با مواد مخدر همواره آگاه و مقتدرانه در این راه از جان خود نیز دریغ نکرده است، اما در مبارزه با قاچاق کالا و ارز، راه از نیمه راه تفکیک نشده است و سخت گیری‌ها و ممانعت‌ها از هرگونه فعالیت عوامل اصلی قاچاق فقط شامل حال کوله‌بران خرده‌فروش می‌شود.

این نماینده مجلس به‌دست آمدن سودهای کلان و بی‌حساب وکتاب را انگیزه‌ای مهم در کار قاچاقچیان و دلالان کالا دانست و گفت: کالاهایی که با قیمت‌های متمایز با کالاهای داخل، از راه‌های غیر قانونی وارد کشور می‌شود و سپس با اعمال افزایش قیمت، اما کمتر از قیمت کالای وطنی در بازار سیاه به فروش می‌رسانند، کاملا واضح است که این پول‌های بادآورده و سودهای قابل توجه به کامشان خوش‌آیند آمده و توقف در این راه برایشان سخت و حتی غیر ممکن خواهد بود.

کرد با اشاره به اینکه دولت جدید ادامه دهنده‌ی دولت یازدهم است و یقینا نسبت به امور آگاه‌تر است ادامه داد: دولت دوازدهم باید عملکرد 4 ساله‌ی قبل خود را بررسی کند و با شناختی کامل دریچه‌های غیرقانونی ورود کالا به کشور را شناسایی و با اراده‌ای محکم در جلوگیری از این موضوع، تمام امکانات خود را به‌کار بگیرد؛ در حقیقت مبارزه با قاچاق باید جزو مهم‌ترین وظایف دولت باشد چرا که اولین گام در حمایت از تولیدات ملی همین مبارزه با قاچاق است.

انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار