سیلی مقاومت به صهیونیسم در مرزهای سوریه و لبنان

دستاوردهای ارزشمند نیروهای مقاومت در نبرد با تکفیری‌ها در مرزهای مشترک سوریه و لبنان تنها شامل حال این دو کشور نمی‌شود، بلکه دیگر کشورهای عربی نیز از دستاوردهای آن بهره‌مند خواهند شد. علت اصلی این مسأله هم این است که پس از تضعیف تکفیری‌ها دیگر آن‎ها به فکر انتقال به دیگر کشورها نخواهند افتاد.
کد خبر: ۲۵۵۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹ - 30August 2017
سیلی مقاومت به صهیونیسم در مرزهای سوریه و لبنان
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «روعه قاسم» تحلیلگر تونسی در مطلبی به عملیات موفقیت‌آمیز نیروهای مقاومت علیه مزدوران صهیونیسم در مرز سوریه و لبنان پرداخته و نوشته است: نظامیان ارتش سوریه و نیروهای مقاومت حزب الله لبنان پیروزی‌های بزرگی را در نبرد با تروریست‌های تکفیری در مرزهای مشترک دو کشور محقق کردند. پیروزی‌های بزرگی که در «جرود عرسال»، «جرود القاع» و «رأس بعلبک» توسط نیروهای مقاومت به دست آمد هیمنه تکفیری‌ها را درهم شکست. دستاوردهای ارزشمند نیروهای مقاومت در نبرد با تکفیری‌ها در مرزهای مشترک سوریه و لبنان تنها شامل حال این دو کشور نمی شود، بلکه دیگر کشورهای عربی نیز از دستاوردهای آن بهره مند خواهند شد. علت اصلی این مسأله هم این است که پس از تضعیف تکفیری‌ها دیگر آن‌ها به فکر انتقال به دیگر کشورها نخواهند افتاد و سلاح‌هایشان از این پس برای دیگران تهدیدآمیز محسوب نمی شود.

تروریسم نماینده صهیونیسم

تروریست‌های تکفیری طی سال های گذشته ثابت کردند که تنها کشورهای عربی و همچنین کشورهای جهان اسلام را هدف حملات ناجوانمردانه خود قرار می دهند. در این میان، رژیم صهیونیستی همواره از آزار و اذیت تکفیری‌ها و اقدامات تروریستی آن‌ها در امان بوده است. البته این کاملا طبیعی است، چراکه صهیونیست‌ها تاکنون خدمات بسیار زیادی را به تکفیری‌ها ارائه کرده اند و در همه حال حامی آن‌ها بوده اند. به عنوان نمونه باید  به مداوای عناصر تکفیری در بیمارستان‌های واقع در سرزمین‌های اشغالی اشاره کرد. در یک کلام می توان گفت که تکفیری‌ها نه تنها هیچ مشکلی با صهیونیست‌ها ندارند، بلکه به نمایندگی از آن‌ها به هدف قرار دادن کشورهای جهان اسلام و عرب مبادرت ورزیده و می‌ورزند.

تأثیر مثبت بر آینده تحولات میدانی سوریه

پیروزی‌های ارزشمند نیروهای مقاومت در مرزهای مشترک سوریه و لبنان بدون شک روحیه آن ها در نبردهای آتی با تکفیری‌ها را بیش از پیش بالا خواهد برد؛ تکفیری‌هایی که به نمایندگی از صهیونیست‌ها وارد میدان نبرد شدند ، سیلی محکمی نیز خوردند. صهیونیست‌ها از این پس به خوبی می دانند که در صورت ورود به هرگونه نبرد احتمالی در آینده با مقاومت جانانه ارتش لبنان و محور مقاومت مواجه خواهند شد. این پیروزی بسیار بزرگ همچنین تأثیرات بسیار زیادی را بر آینده تحولات نظامی و میدانی سوریه برجای خواهد گذاشت. البته هم اکنون نیز دولت دمشق و نیروهای مقاومت سوری در مسیر پیروزی قرار گرفته‌اند و روند تحولات کنونی حاکی از آن است که محور مقاومت در سوریه درحال محقق ساختن پیروزی نهایی علیه تکفیری‌هاست. پروژه‌های نابودگرِ تکفیری‌ها در سوریه تاکنون بدون نتیجه باقی مانده است و در آینده نیز با پیروزی‌هایی که در مرزهای مشترک لبنان و سوریه به دست آمده است، این پروژه‌ها با شکست‌های بیشتری نیز مواجه خواهد شد.

پیروزی بر صهیونیسم

واقعیت این است که پیروزی نیروهای مقاومت در عملیات «إن عدتم عدنا» در مرزهای مشترک سوریه و لبنان از لحاظ اهمیت با پیروزی که در سال 2000 حزب الله لبنان در نبرد با رژیم صهیونیستی محقق کرد، قابل قیاس است. در آن زمان، نیروهای مقاومت موفق شدند صهیونیست‌ها را از جنوب لبنان به عقب رانده و ضربه مهلکی را بر پیکره آنها وارد کنند؛ امروز نیز تاریخ دوباره تکرار شد اما این‌بار نه صهیونیست‌ها بلکه عوامل آن‌ها از مرزهای لبنان برای همیشه بیرون رانده شدند. امروز دیگر هیچ شکی نیست که تروریست‌های تکفیری ازجمله عناصر داعش و جبهه النصره به نمایندگی از صهیونیست‌ها مأمور جنگ با نیروهای مقاومت به ویژه در لبنان و سوریه شده اند. در واقع، این گروه‌ها مأمور پیاده سازی اهداف رژیم صهیونیستی در منطقه بوده و هستند؛ هرچند که تاکنون موفق به دستیابی به بسیاری از این اهداف نشدند. همه شاهد بودیم که در جریان عملیات گسترده نیروهای مقاومت علیه تکفیری‌های تحت الحمایه رژیم صهیونیستی، چه جنگ رسانه ای ـ تبلیغاتی بزرگی از سوی تل آویو علیه مقاومت به راه افتاد. نمی توان این واقعیت را انکار کرد که اهمیت جنگ رسانه‌ای کمتر از جنگ میدانی نیست. صهیونیست‌ها با جنگ رسانه‌ای تلاش کردند تا روحیه مقاومت را تضعیف کرده و موجبات شکست و ناکامی آن را فراهم آورند. اما با این حال، این نیروهای حزب الله، نیروهای ارتش سوریه و همچنین نظامیان لبنانی بودند که ابتکار عمل را در میدان نبرد به دست گرفته و برعکس، روحیه تکفیری‌های مورد حمایت صهیونیست‌ها را درهم شکستند و طعم تلخ شکست را به آن ها چشاندند.

تحقق یک پیروزی تاریخی

ما معمولا عادت کرده‌ایم که رسانه‌ها پیروزی‌های دشمن صهیونیستی را یکی پس از دیگری بزرگنمایی کنند و با آب و تاب از آن‌ها سخن بگویند تا بدین ترتیب افکار عمومی در نزد خود، این پیروزی‌ها را فتح الفتوح قلمداد کند. در طرف مقابل، رسانه‌ها به راحتی از کنار  پیروزی‌های بزرگ مقاومت گذشته‌اند و سخنی از آن به میان نیاورده‌اند. با تمام این‌ها، پیروزی که در نبرد با تکفیری‌ها در مرزهای سوریه و لبنان و به ویژه در «جرود عرسال» محقق شد، به معنای واقعی کلمه یک پیروزی تاریخی به شمار می رود. با این پیروزی، مرحله جدیدی از نبرد میان امت اسلامی با صهیونیسم جهانی و توطئه‌های شوم آن برای نابودی منطقه، کلید خورد. نباید این واقعیت را نادیده گرفت که دوران پیروزی صهیونیست‌ها در میادین نبرد به سر آمده است. هم‌پیمانان آنها یعنی تروریست‌های تکفیری نیز دیگر رنگ پیروزی را به خود نخواهند دید. اگر رژیم صهیونیستی و عوامل تروریستی این رژیم در آینده به دنبال ورود به نبرد بزرگی با نیروهای مقاومت سوری و لبنانی باشند، یقینا پیش از هرگونه اقدامی، هزاران بار به عاقبت کاری که می خواهند انجام دهند، خواهند اندیشید.

سوریه؛ صحنه تسویه حساب سیاسی تل آویو

«هشام الحاجی» نماینده سابق پارلمان تونس درخصوص پیروزی قدرتمندانه ارتش و نیروهای مقاومت سوری و لبنان در مرزهای مشترک دو کشور می گوید: «پیروزی جرود عرسال به دنبال حمایت نیروهای مقاومت لبنان از دولت دمشق در نبرد با تروریسم محقق شد. لبنان و سوریه روابط بسیار مستحکم و تنگاتنگی با یکدیگر در منطقه دارند. هرآنچه که در یکی از این کشورها اتفاق می افتد، بر دیگری نیز تأثیرگذار خواهد بود». این نماینده سابق پارلمان تونس در ادامه می افزاید: «تروریست‌های تکفیری پس از عملیات مقاومت در مرزهای سوریه و لبنان به شدت تضعیف شده اند. این ضعف بدون شک بر روند عملکرد آن‌ها در صحنه‌های نبرد در سوریه تأثیر منفی باقی خواهد گذاشت؛ میدانی که صهیونیست‌ها آن را به عرصه ای برای تسویه حساب‌های سیاسی با دولت دمشق تبدیل کرده اند».

من به ضرس قاطع می توانم بگویم که امروز در تونس همه مردم از پیروزی‌هایی که در مرزهای سوریه و لبنان علیه تروریسم محقق شد، شاد و خوشحال هستند. تونسی‌ها برای سوریه، لبنان، ارتش لبنان و نیروهای مقاومت آن ارزش بسیار زیادی قائل هستند. تونس و بلاد شام دارای یک تاریخ مشترک با یکدیگر هستند و سرنوشت‌شان نیز مشترک خواهد بود. پیروزی نیروهای مقاومت بر تکفیری‌ها گوارای وجودشان باشد.

منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها