مخالفت مجدد روسیه در شورای امنیت با مداخله در سوریه

دومین نشست شورای امنیت سازمان ملل در بعدازظهر روز پنج شنبه به دلیل مخالفت روسیه و چین با تلاش غرب برای مداخله در سوریه بدون نتیجه به پایان رسید.
کد خبر: ۲۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸ - 30August 2013

مخالفت مجدد روسیه در شورای امنیت با مداخله در سوریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل د ررابطه با بررسی وضعیت سوریه و رسیدگی به اتهامات در مورد استفاده از سلاح شیمیایی در حالی در روز گذشته (پنج شنبه) با حضور همه اعضا برگزار شد که به دلیل مخالفت روسیه با طرح پیشنهادی انگلیس و تلاش امریکا برای کسب مجوز شورای امنیت برای مداخله در سوریه بدون هیچ نتیجه ای به پایان رسید.

به گزارش "ریانوستی" روسیه: نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد به دلیل عدم اثبات اتهامات علیه دولت سوریه در استفاده از سلاح شیمیایی و وجود هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه دولت سوریه از این نوع سلاح ها استنفاده کرده باشد، از طرح امریکا و متحدانش برای مداخله در سوریه به بهانه و اتهام استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی مخالفت کرد.

گفتنی است در حالی در روزهای اخیر بحث احتمال مداخله در سوریه توسط امریکا و انگلیس و متحدان آنها افزایش یافته بود که آنها هنوز نتوانسته اند موافقت همه اعضای شورای امنیت را در این زمینه کسب نمایند و متعاقب آن مجلس نمایندگان انگلیس نیز با طرح کامرون نخست وزیر این کشور برای مداخله نظامی در سوریه مخالفت کرده است.
 

نظر شما
پربیننده ها