اختصاصی دفاع پرس/ آخرین دستاورد پدافندی وزارت دفاع؛

رهگیری و انهدام موشک‌های کروز با رادارهای الکترومغناطیسی و سامانه‌های دفاع نقطه‌ای

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع از آخرین دستاورد این وزارتخانه در حوزه پدافندی با قابلیت رهگیری و انهدام موشک‌های کروز در آسمان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۵۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵ - 03September 2017
امیر رستگاری: رهگیری و انهدام موشک‌های کروز با رادارهای الکترومغناطیسی و سامانه‌های دفاع نقطه‌ایامیر دریادار «امیر رستگاری» رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اشاره به دستاوردهای بومی صنایع دریایی و پیشرفت‌های قابل ملاحظه این سازمان در حوزه پدافندی اظهار داشت: سامانه‌های راداری و اپتیکی کاملا بومی شده را بر روی شناورها نصب کردیم و این سامانه‌ها قابلیت نصب بر روی شناورهای تجاری و غیر نظامی را هم دارد.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های ما در حوزه سامانه‌های پدافندی نیز بسیار چشمگیر بوده است، گفت: به کمک متخصصان داخلی تمامی رادارهای سطحی‌ شناورها را خودمان می‌سازیم و امروز حتی از حوزه رادارهای سطحی نیز عبور کرده‌ایم و رادارهای هوایی را نیز در وزارت دفاع می‌سازیم و همچنین رادارهای هدایت آتش را نیز خودمان طراحی و تولید می‌کنیم.
 
دریادار رستگاری ادامه داد: ما امروز به برکت خون شهدا و تلاش و همت متخصصان داخلی موفق به ساخت رادارهای الکترومغناطیسی شده‌ایم که قابلیت رهگیری موشک‌های کروز را دارد و می‌تواند با سطح مقطع رادارهای زیر یک‌دهم متر مربع به راحتی اهداف مورد نظر به ویژه موشک‌های کروز را کشف، شناسایی و روی آن‌ها لاک کند تا با سامانه‌های دفاع نقطه‌ای، موشک‌های متخاصم را مورد هدف قرار دهیم.
 
وی با بیان اینکه قطعا برای سامانه‌ پدافندی که قابلیت رهگیری و انهدام موشک‌های کروز را دارد، کشف، شناسایی و انهدام هواگردها و ریزپرنده‌ها کار سهلی خواهد بود، افزود: رادارهای الکترومغناطیسی ما قادرند به طور همزمان چندین هدف را رهگیری کرده و اطلاعات آن را در اختیار سامانه‌های کنترل آتش قرار دهند.
 
رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: امروز افتخارمان این است که آنچه را درباره‌اش فکر می‌کنیم، می‌توانیم بسازیم و در اختیار نیروهایمان قرار دهیم. 
 
 انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار