دست‌نوشته شهید محمدعلی رجایی/ برای من خجالت‌آور است که روزی خروارها بمب بر سر مردم بریزند

شهید رجایی در دست‌نوشته خود آورده است: برای من خجالت آور است که روزی خروارها بمب بر سر مردم بریزند و من در 44 صفحه خبرنامه سکوت اختیار کنم.
کد خبر: ۲۵۵۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ - 30August 2017

به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «محمدعلی رجایی» 25 خرداد 1312 در قزوین چشم به جهان گشود. وی در اردیبهشت 1342 به علت فعالیت‌های سیاسی علیه رژیم طاغوت دستگیر و 50 روز زندانی شد که پس از آزادی با شهید باهنر به سازماندهی مجدد هییت موتلفه پرداخت و داوطلبانی را به جبهه فلسطین اعزام کرد.

پس از بازگشت در سال 1353 دستگیر و 2 سال در زندان‌های انفرادی رژیم پهلوی انواع شکنجه‌ها را تحمل کرد. شهید رجایی در سال 1358، مسئولیت وزارت آموزش و پرورش را به عهده گرفت و به دنبال تمایل مجلس در تاریخ 18 مرداد 1359 به عنوان اولین نخست وزیر جمهوری اسلامی ایران به مجلس معرفی و با رای قاطع به نخست وزیری انتخاب شد و سرانجام در 8 شهریور 1360 توسط منافقین به فیض رفیع شهادت نائل آمد.

شهید رجایی در سند زیر در پاسخ به یک نامه، مطالبی را پاراف کرده است که در ادامه می خوانید:

تصویر دست‌نوشته شهید «محمدعلی رجایی»

دست‌نوشته شهید محمدعلی رجایی / برای من خجالت‌آور است که روزی خروارها بمب بر سر مردم بریزند 

«کمیته ملی المپیک ایران

به نام خدا

جناب آقای رجایی

نخست وزیر جمهوری اسلامی ایران

احتراما دومین شماره نشریه کمیته ملی المپیک ایران (دوره جدید) را به پیوست ارسال میدارد، انتظار دارد که انتقادات، پیشنهادات و نظریات شما را دریافت نموده تا موجب بالا بردن کیفیت مطالب نشریه و نحوه ارائه آن گردد.

امید است که در آینده نزدیک با رفع مشکلات و کمبود ما در نحوه توزیع بتوان نشریه را هر چه زودتر بدست شما رسانید.

حسین شاه حسینی

رییس کمیته ملی المپیک ایران

جواب شهید رجایی به شاه حسینی

برادر شاه حسینی

در این حکومت هیچ چیز مستقل از مکتب و مذهب و ایدئولوژی تعریف نمی‌شود.

باید کسانی‌ که خواننده مجله المپیک (دوره جدید) هستند بدانند چرا دوره جدید؟ چرا من و تو که در زندان بودیم (دوره قدیم) در موضع اظهار نظر قرار گرفتیم؟ ما چه می‌گوییم و آن‌ها چه می‌گفتند؟

شهیدان زمان اسلام این‌ها مفاهیمی هستند که باید از آن‌ها همه جا یاد کرد. خدا رحمت کند استاد مجاهد طالقانی را مثل این که بعضی در این کشور زندگی میکنند ولی نه می‌بینند و نه می‌شنوند.

آیا باز هم منطق پوچ ورزش برای ورزش را دنبال می‌کنیم؟

برای من خجالت آور است که روزی خروارها بمب بر سر مردم بریزند و من در 44 صفحه خبرنامه سکوت اختیار کنم. لابد می‌گویید ورزش جای این حرف‌ها نیست و این همان منطق جبهه ملی است که می‌گفت مذهب از سیاست جداست به هر حال لازم دانستم شما را از عقیده خود مطلع کنم.»

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار