قاسمی:

«ابوظبی» به سیاست‌های مخرب و تنش‌زا در منطقه خاتمه دهد

سخنگوی وزارت خارجه ایران اظهارات وزیر خارجه امارات درباره جمهوری اسلامی را نادرست و توهم‌آمیز خواند و با اشاره به سیاست‌های ماجراجویانه این کشور در منطقه، به «ابوظبی» توصیه کرد که به سیاست‌های مخرب، ناکارآمد و تنش‌زا خاتمه دهد.
کد خبر: ۲۵۵۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷ - 30August 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «بهرام قاسمی»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، سخنان روز گذشته  وزیر خارجه امارات عربی متحده در ارتباط با نقش منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران را نادرست، غیر‌سازنده و توهم‌‌آمیز خواند.

قاسمی افزود: متاسفانه ابوظبی در سال‌های اخیر به دلیل اتخاذ سیاست‌های ماجراجویانه و فراتر از ظرفیت‌های خود مشکلات زیادی را در منطقه ایجاد کرده که از آن جمله می‌توان به مشارکت در جنگ و خونریزی ظالمانه در یمن، تلاش برای اشغال بخش‌هایی از قلمرو یمن، مداخله در لیبی و همچنین تحریک دولت‌های منطقه برای محاصره و تحریم کشورهای دیگر اشاره کرد که لازم است به این سیاست‌های مخرب، ناکارآمد و تنش‌زا خاتمه دهند.

«عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات در نشست خبری روز گذشته در ابوظبی به همراه سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه مدعی شد که دخالت‌های ترکیه و ایران و تلاش آنها برای تحمیل سلطه استعماری جدید مانع دستیابی به راه‌حل بحران سوریه است.

وی خواستار خروج نیروهای ترکیه و ایران از سوریه شد.

منبع: ایسنا
نظر شما
پربیننده ها