فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی:

پنجمین بیمارستان صحرایی سپاه استان مرکزی در خمین راه‌اندازی می‌شود

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی از راه‌اندازی پنجمین بیمارستان صحرایی در منطقه چهارچشمه خمین خبر داد و گفت: در این بیمارستان 40 پزشک متخصص و فوق تخصص و 25 پزشک خدمت رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۲۵۵۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ - 31August 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از استان مرکزی، سردار محسن کریمی در نشست خبری بیمارستان صحرایی شهید مدافع حرم علی‌اکبر عربی با اشاره به زمان راه اندازی این بیمارستان در شهرستان خمین اظهار داشت: این بیمارستان از 14 تا 17 شهریورماه جاری راه اندازی شده که 50 روستای محدوده روستای چهارچشمه می توانند به سهولت از خدمات این بیمارستان صحرایی بهره مند شوند.

وی افزود: با هماهنگی های صورت گرفته مقرر شده که افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، بیماران محروم و بی بضاعت روستایی و حاشیه شهرها به صورت ویژه از خدمات این بیمارستان صحرایی بهره مند شوند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی تصریح کرد: خدمت رسانی به اقشار مختلف مردم منطقه چهار چشمه خمین در بخش های ارتوپدی، قلب، داخلی، زنان، جراحی، اطفال، فوق تخصص نوزادان، فوق تخصص قلب، اطفال، چشم، فوق تخصص قرنیه، عفونی، روانپزشک، دندان پزشک، گوارش، غدد، ENT، مغز و اعصاب، جراح مغز و اعصاب، ریه، روماتولوژی، طب سنتی، پوست و مو به بیماران ارائه می شود.

سردار کریمی با اشاره به اهداف راه اندازی این بیمارستان گفت: از اهداف راه اندازی این بیمارستان صحرایی ارائه خدمات درمانی تخصصی به اقشار مختلف مردم، حفظ انسجام و ارزیابی میزان آمادگی تیم های پزشکی، کمک به محرومیت زدایی و ارتقای سطح سلامت مردم مناطق محروم و برگزاری مانورهای تخصصی امداد و درمان است.

وی ادامه داد: همچنین شناسایی بیماری های بومی مناطق محروم، کاهش ارجاع بیماران روستایی به بیمارستان های شهری و نمایش توان قدرت رزمی و تخصصی بسیج در مدیریت بحران از دیگر اهداف راه اندازی این بیمارستان است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: عملیات غربالگری اولیه از 25 هزار بیمار در محدوده روستای چهارچشمه از خرداد ماه امسال آغاز شده که تا کنون بیش از 2 هزار بیمار نیازمند ویزیت تخصصی تشخیص داده شده است.

سردار کریمی با اشاره به نهادهای مشارکت کننده در راه اندازی این بیمارستان گفت: دانشکده علوم پزشکی شهرستان های خمین و اراک، مدیریت درمان و تامین اجتماعی، هلال احمر، انتقال خون، فرمانداری، اداره آموزش و پرورش و سپاه ناحیه خمین از نهادهای مشارکت کننده در راه اندازی این بیمارستان هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار