سردار کارگر در جلسه مشترک مجمع مهندسین دفاع مقدس با مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

استفاده از ابزار و علوم جدید برای گسترش فرهنگ دفاع مقدس/ کشور از نظر پرداختن به مسائل ارزشی در وضعیت خوبی قرار دارد

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بر استفاده از ابزار و علوم جدید برای گسترش فرهنگ دفاع مقدس در بین نسل‌های آتی تاکید کرد.
کد خبر: ۲۵۵۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ - 31August 2017
جوانان عراق، سوریه، یمن و غزه با تاسی از فرهنگ دفاع مقدس در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کنند/ وضع کشور از نظر مسائل ارزشی وضع خوبی دارد
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در جلسه‌ مشترک مجمع مهندسین دفاع مقدس با مسئولان بنیاد، با بیان اینکه بعضی‌ها هنوز هم می‌گویند دفاع مقدس مظلوم واقع شده است، اظهار داشت: اینگونه نیست و بهتر است بگوییم در راستای انتقال فرهنگ دفاع مقدس خیلی کارها انجام شده است و باید کارهای بیشتری انجام شود.

وی به تاثیرات دفاع مقدس بر نسل جوان کشور اشاره و تصریح کرد: امروز می‌بینیم شهید حججی این جوان 25 ساله توانست با تاسی از جریان دفاع مقدس، دنیا را به حیرت وادارد و با چنین جوان‌هایی توانستیم عراق و سوریه را از دست گروه‌های تکفیری و داعش نجات دهیم.

سردار کارگر در خصوص تاریخ شفاهی جنگ و اینکه بعضی از رزمندگان به دلیل فراموشی نمی‌توانند خاطرات خود را بیان کنند، گفت: در ایلام زنانی هستند که زمان جنگ در خط مقدم حضور داشتند و حتی توانسته بودند بعثی‌ها را اسیر کنند؛ اما امروز به دلیل کهولت سن نمی‌توانند خاطرات آن زمان را بازگو کنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دفاع مقدس کلید وحدت است و تنها موضوعی که اصلاح‌طلب و اصول‌گرا در خصوص آن با یکدیگر متحد می‌شوند و همکاری می‌کنند «دفاع مقدس» است و می‌بینیم همه دولت‌ها برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید تمام تلاش خود را می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه باید تاریخ شفاهی دفاع مقدس را به خوبی بنویسیم، گفت: بعضی‌ها به این مسئله اعتراض دارند که چرا اسم بعضی از اشخاص در کتاب‌های دفاع مقدس آورده می‌شود، در صورتی که امروز در مقابل نظام ایستاده‌اند. باید به اینها گفت شخصی به نام «قطب‌زاده» که اعدام شده زمانی در تاریخ این نظام تاثیرات مثبتی داشته است و باید از آن‌ها نام برد، تا جوانان با آن‌ها آشنا شوند و اینکه در گذشته چه کارهایی کردند؛ اما دشمن آن‌ها را فریب داد.

سردار کارگر افزود: در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تلاش شده طبق اصول و مقررات کار را جلو ببریم و این مسئله در دستور کار ما است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در موضوع مهندسی جنگ آن‌طوری که باید حق مطلب ادا شود کار نشده است و این موضوع در حوزهای دیگر هم به همین صورت است.

وی با اشاره به اینکه کشور از نظر پرداختن به مسائل ارزشی در وضعیت خوبی قرار دارد، گفت: بعضی‌ها فقط سیاه‌نمایی می‌کنند؛ اما آینده این نظام با وجود جوانان این کشور درخشان است و جوانان امروز از جوانان دوره انقلاب و دفاع مقدس بهتر هستند. امروزه جوانان ما مورد تهاجم فرهنگی هستند و دشمن با استفاده از فضای مجازی به دنبال انتقال فرهنگ خود به جوانان ما است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه سال گذشته 6 میلیون زائر از یادمان‌های دفاع مقدس بازدید کردند، گفت: 80 درصد از زائرین یادمان‌های دفاع مقدس را جوانان تشکیل دادند.

سردار کارگر تاکید کرد: افتخار جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم تمام مشکلاتی که وجود دارد این است که جوانان سوریه، عراق، یمن و غزه با تاسی از فرهنگ دفاع مقدس جمهوری اسلامی ایران در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و آن‌ها را شکست دادند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نباید بگذاریم دفاع مقدس در گذشته باقی بماند، اظهار داشت: باید با استفاده از ابزار و علوم جدید فرهنگ دفاع مقدس را در بین نسل‌های جدید گسترش دهیم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در حال حاضر 30 موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در کشور در حال ساخت است و ان‌شاالله تا پایان سال 10 موزه افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار