امروز صورت گرفت؛

زیارت قبور شهدای گمنام بوستان فدک توسط خانواده‌های شهدای مازندرانی + تصاویر

جمعی از خانواده‌های شهدای مازندرانی صبح امروز به منظور زیارت قبور شهدای گمنام در بوستان فدک گرد هم آمدند.
کد خبر: ۲۵۵۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ - 31August 2017

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، جمعی از خانواده‌های شهدای استان شهیدپرور مازندران به منظور زیارت ضریح شش گوشه سالار شهیدان، با پای پیاده راهی کربلا شده‌اند.

مراسم استقبال از این کاروان صبح امروز (پنج‌شنبه 9 شهریور) در مقبره 8 شهید گمنام دفاع مقدس واقع در بوستان فدک با حضور مردم شهیدپرور و برخی مسئولان شهرداری و نیروی انتظامی برگزار شد.

سرهنگ «حمیدرضا ارمغان» جانشین ناحیه مقاومت شهید بهشتی در این مراسم ضمن خیرمقدم به خانواده‌های شهدا اظهار داشت: از دوران پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز همواره مورد تهدید دشمن بوده‌ایم. دشمن دیروز با جنگ سخت و امروز با جنگ نرم به مبارزه علیه ما می‌پردازد.

وی افزود: در اوایل آغاز جنگ تحمیلی، ابزار نظامی پیشرفته نداشتیم و رزمندگان با غنیمت گرفتن سلاح‌های عراقی‌ها، این سلاح‌ها را علیه دشمن به کار می‌بردند؛ اما امروز از نظر دفاعی در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن داریم. رهبر معظم انقلاب در بازدید از دستاوردهای صنایع دفاعی فرمودند خوب است که در زمینه دفاعی پیشرفت کرده‌ایم اما سلاح رمز پیروزی ما در جنگ تحمیلی نبود؛ بلکه ملت با تقوا و معنویت پیروز میدان شدند.

جانشین ناحیه مقاومت شهید بهشتی خاطرنشان کرد: درب شهادت و ایثار همچنان باز است و برخی امروز در سوریه به جمع شهدا می‌پیوندند. مسئولان ما باید بدانند که با وجود چنین منابع ارزشمندی، نباید در مقابل بیگانگان سر خم کنند.

سرهنگ ارمغان در ادامه با تشریح خاطره یکی از یاران امام خمینی (ره) گفت: «روزی امام (ره) حین راه رفتن به گزارش‌های حاج احمد گوش می‌دادند. حاج احمد حین سخنانش از برخی کشورها بعنوان ابرقدرت نام برد. امام (ره) ایستادند و گفتند چرا ایران را نام نبردی؟ ایران یک ابرقدرت است.» امام خمینی (ره) در آن زمان می‌دانست که روزی ایران با اتکا به ملت شهیدپرور به یک ابرقدرت تبدیل خواهد شد.

«عباس زمانی» برادر یک شهید و یک جانباز در حاشیه مراسم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس اظهار داشت: برادرانم در دوران انقلاب فعالیت‌ داشتند. حسین، برادر بزرگم با شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه شد. وی در قم درس طلبگی می‌خواند و سرانجام سال 63 در مریوان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی ادامه داد: پس از شهادت حسین، برادر دیگرم عازم جبهه شد که پس از مدتی به دلیل مجروحیت نتوانست در جنگ حق علیه باطل شرکت کند. مادرم نیز پس از شهادت برادرم به فعالیت‌های پشت جبهه پرداخت.

زمانی عنوان کرد: برادر شهیدم امروز الگوی فرزند نوجوانم است. از این رو فرزندم در مساجد و پایگاه‌ها به فعالیت‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌پردازد و اگر خودش تمایل داشته باشد، علاقه‌مندم که به عنوان سرباز حضرت زینب (س) عازم سوریه شود.

گفتنی است، در این مراسم خانواده‌های شهدا ضمن زیارت مقبره 8 شهید گمنام دفاع مقدس، به قرائت زیارت عاشورا پرداختند. کاروان خانواده‌های شهدای استان مازندران عصر امروز دعای عرفه را در امامزاده علی اکبر چیذر قرائت خواهند کرد.

زیارت قبور شهدای گمنام توسط خانواده شهدای مازندرانی در بوستان فدک
زیارت قبور شهدای گمنام توسط خانواده شهدای مازندرانی در بوستان فدک
زیارت قبور شهدای گمنام توسط خانواده شهدای مازندرانی در بوستان فدک
زیارت قبور شهدای گمنام توسط خانواده شهدای مازندرانی در بوستان فدک
زیارت قبور شهدای گمنام توسط خانواده شهدای مازندرانی در بوستان فدک

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها