برگزاری دوره آموزش تکمیلی یادبود شهید «عزیزاللهی» در نطنز

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نطنز گفت: دوره آموزش تکمیلی سه روزه آشنایی با فنون رزم انفرادی، مهارت به کارگیری سلاح، آشنایی با مباحث عقیدتی و آمادگی جسمانی در اردوگاه قدس سپاه برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ - 02September 2017
دوره آموزشی تکمیلی یادبود شهید عزیزاللهی در نطنز برگزار شدبه گزارش دفاع پرس از اصفهان، سرهنگ پاسدار «حسین آقادوستی» در خصوص برگزاری این دوره آموزش تکمیلی اظهار داشت: دوره آموزشی تکمیلی سه روزه آشنایی با فنون رزم انفرادی، مهارت به کارگیری سلاح، آشنایی با مباحث عقیدتی و آمادگی جسمانی متشکل از گردانهای بیت‌المقدس سپاه ناحیه نطنز برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نطنز افزود: این اردو در روزهای هفتم تا نهم شهریور در اردوگاه قدس این ناحیه و با حضور بسیجیان حوزه مقاومت بسیج مالک اشتر نطنز برگزار شد.

وی با بیان اینکه دوره آموزش ۴۵ روزه تکمیلی بسیجیان شهرستان نطنز از اوایل مرداد ماه آغاز شد، تصریح کرد: این دوره معادل دوره آموزشی سربازی در یگانهای سپاه محسوب میشود و شرکت کنندگان بسیجی در این دوره آموزشی، آموزشهای عقیدتی و نظامی پیش نیاز خدمت را در شهر خود سپری کرده و در زمان خدمت سربازی از دو ماه آموزش مقدماتی معاف میشوند.

آقادوستی با اشاره به دو مرحلهای بودن این دوره آموزشی اضافه کرد: آشنایی با مفاهیم نظامی، کمک‌های اولیه، کلاس‌های عقیدتی سیاسی و اخلاقی، آشنایی با سلاح و تجهیزات، رزم انفرادی و همچنین اردوی عملی در پادگان آموزشی از مباحث این دوره آموزشی بود.

وی ادامه داد: داشتن آمادگی جسمانی مناسب از جمله ملزومات این دوره آموزشی است چرا که راهپیماییهای طولانی مدت و آموزشهای نظامی سنگینی که برای این دوره آموزشی پیش‌بینی شده، جز با آمادگی جسمانی بالا انجام نمیشود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نطنز تصریح کرد: بسیجیان در این اردو با برگزاری کلاس‌ها به صورت عملی با پدافند عامل و غیرعامل برای مقابله با بمباران دشمن و اجرای عملیات کمین و ضد کمین آشنا و راهپیمایی و زندگی در شرایط سخت را تمرین کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: این نیروها پس از گذراندن این دوره، آمادگی شرکت در عملیات نظامی و دفاع از کوی و برزن و مخابرات طبیعی را دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها