سعد الحریری:

اسرائیل خوب می‌داند که کارخانه‌ تولید موشک در لبنان وجود ندارد

نخست‌وزیر لبنان در گفت‌وگو با یک روزنامه فرانسوی اعلام کرد رژیم صهیونیستی کاملا آگاه است که کارخانه تولید موشک در لبنان وجود خارجی ندارد.
کد خبر: ۲۵۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳ - 01September 2017

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان به روزنامه «لوموند» فرانسه گفت: اسرائیل خوب می‌داند که کارخانه‌ تولید موشک در لبنان وجود ندارد، آنها به اینگونه عوام‌فریبی عادت کرده‌اند؛ می‌گویند حزب‌الله بر لبنان مسلط شده و این صحیح نیست. حزب الله در دولت حضور دارد و از حمایت در کشور برخوردار است اما این بدان معنا نیست که این جنبش بر کل لبنان مسلط شده است، مشکل ما با رهبران اسرائیل این است که دائما از جنگ و امنیت حرف می‌زنند نه صلح. 

نخست‌وزیر لبنان در ادامه برای کم‌رنگ جلوه دادن نقش حزب‌الله در شکست داعش در شرق لبنان ادعا کرد: من و رئیس‌جمهور «میشل عون» به عناصر داعش اجازه دادیم از مرزها عبور کنند و ارتش لبنان بیشترین نقش را در آزادسازی ارتفاعات شرق لبنان داشت؛ اما انتقال آنها با اتوبوس به شرق سوریه بر اساس تصمیم حزب الله و سوری‌ها انجام شد.

الحریری افزود: در قبال بازگشت آوارگان سوری به کشورشان هیچ کاری انجام نمی‌دهم مگر پس از اینکه از سازمان ملل چراغ سبز دریافت کنم .

الحریری فروردین ماه امسال (1396) نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفته بود: لبنان از آوارگان سوریه استقبال کرده و گام‌هایی علیه این آوارگان برنداشته اما جامعه بین المللی باید در لبنان سرمایه‌گذاری کند وگرنه ما اقداماتی برای حل این موضوع برخواهیم داشت. وقتی اروپا و آمریکا حاضر به پذیرش آوارگان نیستند باید به جای پذیرش آنها، در لبنان سرمایه‌گذاری کنند زیرا کمک‌های انسانی کفاف نمی‌دهد.

بیش از یک میلیون آواره سوری در لبنان به سر می‌برند و بار سنگینی بر دوش دولت این کشور هستند. مسأله بازگشت این آوارگان منجر به اختلافاتی در میان احزاب سیاسی لبنان شده است.

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تیرماه امسال فاش کرد سازمان ملل می‌خواهد با جلوگیری از بازگشت آوارگان سوری به کشورشان، از این موضوع در اتخاذ برخی تصمیم‌ها علیه دولت سوریه استفاده کند.

مقامات و رسانه‌های اسرائیلی مدتی است ادعای ایجاد کارخانه تولید موشک توسط ایران در لبنان را تگرار می‌کنند؛ هفته جاری منابع سیاسی و امنیتی تل‌آویو اعلام کردند«سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان به شدت در حال تلاش است تا مانع از آن شود که حزب‌الله اقدام به ایجاد کارخانه اسلحه‌سازی در لبنان کند.

 منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها