سامانه ثبت ایده‌های جهادی در دانشگاه آزاد راه‌اندازی می شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم بدرقه اردوهای جهادی دانشجویان این دانشگاه از راه اندازی 'سامانه ثبت ایده جهادی ' خبر داد و گفت: این سامانه برای جمع آوری ایده‌های جهادگران درباره مناطق محروم است.
کد خبر: ۲۵۵۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵ - 01September 2017
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، فرهاد رهبر روز جمعه با بیان اینکه معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد از تاسیس سامانه ثبت ایده جهادی استقبال می کند اظهار داشت: جایزه برتر نیز به بهترین ایده ها ، که بتواند راه حل خوبی برای مشکلاتی که مناطق محروم با آن دست به گریبان هستند ارائه دهد جایزه برتر به آن ایده اعطا خواهد شد.
 
او با تبریک عید سعید قربان، این روز خطاب به دانشجویان جهادگر گفت: شما پایتان را بر نفس خود گذاشتید، از خانواده خودتان دل کنده و به عنوان یک جوان مومن و انقلابی مسیر جهاد و خدمت به مردم را انتخاب کردید.
 
وی با بیان اینکه دانشجویان جهادی همان راهی را که شهید حججی برگزید را انتخاب کرده‌اند، اظهار داشت:امروز فقط جمهوری اسلامی درباره شهید حججی به عنوان یک الگو حرف نمی‌زند بلکه تمام دنیا درباره این شخصیت بزرگ سخن می‌گویند چرا که شهید حججی جهان را متحول کرد.
 
رهبر ادامه داد: جهادگران دانشجویی و بسیجی باید بدانند که از سوی خداوند برای خدمت به مردم و مناطق محروم انتخاب شده‌اند. مطمئن باشید که در آینده‌ای نزدیک بسیاری از شما عزیزان جزو مدیران، وزرا و روسای جمهوری اسلامی خواهید شد به این دلیل که شما از سوی خداوند با روحیه جهادی انتخاب شده‌اید.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: در گذشته جنگ نظامی داشتیم و امروز با جنگ فرهنگی و اقتصادی مواجه هستیم. بنابراین شما جهادگران می‌توانید سفیران امید و فرهنگی در مناطق محروم باشید و کاری هم به مباحث مختلف و بگو مگوهای بی‌ارزش سیاسی که در فضای مجازی و کشور به وجود آمده است نداشته باشید.
 
رهبر افزود: شما دانشجویان و جهادگران درحال مدیریت جنگ فرهنگی در کشور هستید و وقتی به مناطق محروم برای کمک و خدمت اعزام می‎ شود متوجه تحول در خودتان خواهید شد.
 
رهبر افزود: وقتی به مناطق محروم بروید متوجه خواهید شد که فقر، محرومیت، بیکاری و نداری به چه معنا هستند. یکی از مشکلات نظام آموزشی ما این است که 'مساله ندانسته' در سرکلاس‌های درس حاضر می‌شویم.
 
وی افزود:زمانی‌که به مناطق محروم می‌روید هزاران سوال از جمله اینکه چگونه می‌شود فقر را از بین برد؟ به ذهنتان خطور می‌کند. در حالی‌که کشورمان بسیار غنی است.
 
رهبر خطاب به جهادگران بسیجی گفت: شما به عنوان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اگر بخواهید در مقاطع عالیه ادامه تحصیل دهید باید برای این گونه مسائل راه‌حل پیدا کنید که چرا کشورمان با وجود چنین ثروت‎هایی با فقر و بیکاری دست و پنجه نرم می‌کند؟ بنابراین به دنبال بگومگوهای سیاسی و... نباشید و فکر خدمت و راه‌حلی برای مشکلات مردم و فقر باشید.
وی گفت: بسیاری از روستاهای کشور مدرسه ندارند و با مشکلاتی مانند کمبود آب، فقر و بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند. تعداد زیادی از کودکانی که در مناطق محروم زندگی می‌کنند از نبود کلاس درس نمی‎توانند ادامه تحصیل دهند در حالی‌که از استعدادهای خوبی هم برخوردار هستند. در این گونه مناطق رنگ و بویی از عدالت بهداشتی و آموزشی وجود ندارد. چرا؟ زیرا منِ مسئول در اینجا دغدغه دیگری دارم.
 
رهبر گفت: زمانی‌که از مناطق محروم برمی‌گردید؛ ایده‌ها و راه‌حل‌های خودتان را به عنوان پروژه تحقیقاتی برای پایان‌نامه و رساله دانشگاهی تبدیل و انتخاب کنید.
بنابر اعلام دانشگاه آزاد اسلامی مراسم بدرقه اردوهای جهادی دانشجویان این دانشگاه در دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی واحد تهران جنوب برگزار شد.
 
 منبع: ایرنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار