ماکرون:

فرانسه در تنش ایران و عربستان جانب طرفی را نمی‌گیرد

رئیس‌جمهور فرانسه بر این باور است که کشورش نباید در تنش بین ایران و رژیم سعودی، جانب طرفی را بگیرد.
کد خبر: ۲۵۵۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ - 02September 2017
فرانسه در تنش ایران و عربستان جانب هیچ طرفی را نمی‌گیردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از میدل ایست مانیتور، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در سخنرانی افتتاحیه نشست سالیانه سفرای این کشور در کاخ الیزه پاریس تاکید کرد: پاریس نباید در تنش بین ایران و عربستان سعودی، جانب هیچ یک از دو طرف را بگیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: ما به هدف‌مان دست خواهیم یافت اگر خود را در یک اردوگاه گرفتار نکنیم. برخی کشورها تصمیم خود را گرفته‌اند و این یک اشتباه است. قدرت دیپلماسی ما این است که با همه طرف‌ها مذاکره می‌کند.

با افزایش تنش بین واشنگتن و تهران و احتمال خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، ماکرون بار دیگر بر پایبندی پاریس به توافق هسته‌ای با ایران تاکید کرده و خواستار ایجاد یک رابطه سازنده با تهران شده است.

وی در ادامه درباره اوضاع سوریه نیز گفت: یک گروه تماس بین‌المللی جدید درباره سوریه نشستی را در مقر سازمان ملل در نیویورک طی ماه سپتامبر برگزار خواهد کرد.

ماکرون افزود: بازیگران اصلی در بحران سوریه در این نشست شرکت خواهند کرد.

وی به جزییات بیشتری در این خصوص اشاره نکرده است.
 
ماکرون به پیشرفت‌های محسوس در همکاری بین روسیه و فرانسه در بحران سوریه، به خصوص در زمینه کاهش استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه نیز اشاره کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه درباره مقابله با تروریسم هم گفت: مقابله با تروریسم باید اولویت شماره یک دیپلماسی فرانسه باشد. تضمین امنیت شهروندان ما، مقابله با تروریسم را اولویت مهم ما کرده است.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار