سرلشکر باقری در جمع خبرنگاران:

«پدافند هوایی» اولویت اول نیروهای مسلح است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تهدیداتی که در هوا متوجه جمهوری اسلامی ایران است، گفت: «پدافند هوایی» اولویت اول نیروهای مسلح است.
کد خبر: ۲۵۵۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ - 02September 2017
«پدافند هوایی» اولویت اول نیروهای مسلح استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به تغییر و تحولی که در سطح تهدیدات فرامنطقه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده و هنوز تهاجمات هوایی و موشکی جزو احتمالات هر چند اندک تجاوز به جمهوری اسلامی ایرانی هستند؛ از چند سال پیش «پدافند هوایی» به عنوان اولویت اول نیروهای مسلح قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: طراحی و برنامه ریزی‌های زیادی جهت تولید سامانه‌های به‌روز انجام شده است تا بتوان با انواع تهدیدات منطقه‌ای مقابله کرد و برای جلوگیری از غافلگیری، مقابله و پیش‌دستی در برابر تهدیدات تاکنون هرگونه اقدام و برنامه‌ریزی انجام شده است.
 
سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: اینکه پدافند هوایی در اولویت قرار دارد، جای خود در اعتبارات، آموزش، نیروی انسانی، ساختار، سازمان و همچنین در سطح مدیران نیروهای مسلح پیدا کرده است.
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بحمدالله قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) توانسته با در اختیار گرفتن توانایی‌های بالای پدافند هوایی در ارتش و سپاه، وحدت، همکاری و هم‌افزایی را به نمایش بگذارد.
 
وی عنوان کرد: بحمدالله تحقیقات بسیار خوبی انجام شده و ما دیگر دچار عقب‌ماندگی نیستیم، و می‌توانیم با اطمینان بگوییم قرارگاه پدافند هوایی با این امکانات در ارتش و سپاه در مدار عملیات است و با توانی که در صنعت دفاعی کشور وجود دارد و این صنعت در حال تحقیق و تولید است و همچنین با توجه به وجود کاربران و رزمندگان بسیار خوب، علاقه‌مند و سخت‌کوش پدافند هوایی در سراسر کشور، می‌توانیم این اطمینان را بدهیم که کشور فضای امنی دارد و جزو امن‌ترین فضاها در منطقه پر آشوب جنوب غرب آسیاست.
 
سرلشکر باقری اضافه کرد: این امنیت باعث شده تا بسیاری از هواپیماها مسیرشان را به سمت فضای جمهوری اسلامی تغییر بدهند و از فضای کشور ما استفاه کنند که این افتخار بزرگی برای ما محسوب می‌شود.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها