توسط سردار مهری صورت گرفت؛

تشریح جزئیات واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی ضمن تشریح جزئیات واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان استان هرمزگان، پیشنهاد تدوین شیوه نامه جدید برای اردوهای دانش آموزی را ارائه داد.
کد خبر: ۲۵۵۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰ - 02September 2017
تشریح جزئیات واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «تقی مهری» رئیس پلیس راهور ناجا صبح امروز (شنبه 11 شهریور) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از سال 84 تاکنون خوشبختانه شاهد روند کاهشی جان باختگان سوانح رانندگی بوده‌ایم و از 27 هزار نفر به کمتر از 16 هزار نفر کاهش یافته است.

وی کنترل رفتار رانندگان و رعایت قوانین و مقررات از سوی آن‌ها، هماهنگی مطلوب میان دستگاه‌های ذیربط و نیز نقش موثر رسانه‌ها در بحث اطلاع رسانی و آگاه سازی را از عوامل اصلی کاهش تصادفات و جان باختگان نام برد.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به سفرهای تابستانی از تابستان به عنوان پرترددترین فصل سال نام برد و گفت: در شهریورماه، فراوانی سفرها و ترددها افزایش پیدا می‌کند.

سردار مهری با اشاره به حادثه رخ داده برای اتوبوس حامل دانش آموزان در محور هرمزگان به شیراز، اظهار داشت:  در بررسی‌های صورت گرفته از سوی پلیس مشخص شد عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی راننده باعث بروز واژگونی خودرو شده که در این حادثه 7 دانش آموز، یک مربی و نیز کمک راننده جان خود را از دست دادند.

مهری ادامه داد: تصاویر ثبت شده از راننده اتوبوس نشانگر آن است که وی دچار خستگی مفرط بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش باید شیوه‌های جدیدی را برای اعزام دانش آموزان برنامه‌ریزی کند، گفت: ما برای راهیان‌نور نیز چنین اقداماتی را انجام دادیم و پیشنهاد می‌دهیم که آموزش و پرورش با هماهنگی پلیس و دیگر دستگاه‌های مرتبط شیوه‌نامه اردوهای دانش آموزی را تدوین کند تا دیگر شاهد چنین جوادث تلخی نباشیم.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: در صورتی که آموزش و پرورش شیوه نامه‌ای در این رابطه اجرا کند پلیس نیز به آن عمل می‌کند، اما در حال حاضر ممنوعیتی برای تردد شبانه خودروهای اردوهای دانش آموزی وجود ندارد.

مهری در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان برای اردوهای دانش آموزی ممنوعیت تردد شبانه را اعمال کرد یا خیر گفت: این موضوع نیازمند شیوه نامه‌ای است که آموزش و پرورش باید آن را تدوین کند.

وی درباره ادعای راننده مبنی بر عدم خواب آلوده بودن گفت: اطلاعات این اتوبوس در سامانه سپهتن ثبت شده و حتی تصاویری مبنی بر خواب آلودگی راننده اتوبوس نیز وجود دارد، البته مسئولان قضائی در حال تحقیق درباره این موضوع هستند.

مهری ادامه داد: طبق بررسی‌های ما اتوبوس مذکور کمک راننده داشته و سرعت آن مجاز بوده و مشکل فنی نداشته است.
 
انتهای پیام/ 211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار