طالبان شهرستان «ینگی‌قلعه» را در شمال افغانستان محاصره کرد

مقامات محلی افغان در شمال افغانستان از پیشروی گروه طالبان تا مرکز شهرستان ینگی‌قلعه در ولایت تخار خبر داده و تصرف حدود نیمی از این شهرستان را در حمله این گروه تایید کرده‌اند.
کد خبر: ۲۵۵۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲ - 02September 2017

طالبان شهرستان «ینگی‌قلعه» را در شمال افغانستان محاصره کردبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، مقامات محلی افغان در ولایت تخار اعلام کردند که شهرستان ینگی‌قلعه از شب گذشته هدف حملات گروهی طالبان قرار گرفته است و باوجود درگیری نیروهای امنیتی در محاصره این گروه قرار دارد.

«عبدالمناف فیضی»  فرماندار شهرستان ینگی‌قلعه تصریح کرد که نیروهای امنیتی افغان مانع سقوط این شهرستان شدند اما گروه طالبان در اطراف مقر فرمانداری مستقر شده‌اند.

وی افزود که حدود نیمی از این شهرستان در تصرف طالبان قرار دارد.

بر اساس این گزارش از حدود 64 روستای ینگی‌قلعه نزدیک به 30 روستای آن در کنترل طالبان است.

به گفته فیضی فرماندار این شهرستان، ساختمان فرمانداری آسیب دیده و هنوز در تیررس گروه طالبان قرار دارد و افراد این گروه در چند صد متری ساختمان فرمانداری موضع گرفته‌اند.

«خلیل‌ اثیر» سخنگوی پلیس ولایت تخار اعلام کرد که طالبان از چندین مسیر به مرکز شهرستان ینگی‌قلعه حمله کردند اما دوباره به منطقه «جنگل» برگشتند.

این در حالی است که فرماندار این شهرستان از حکومت خواسته است تا نیروهای کمکی برای پاکسازی ینگی‌قلعه اعزام کنند.

طالبان از ماه گذشته بارها به شهرستان‌های «خواجه‌غار»، «خواجه‌بهاءالدین» حمله کردند.

«سنت‌الله‌تیمور» سخنگوی والی تخار ماه گذشته نیز هشدار داده بود که در صورت عدم توجه حکومت مرکزی ممکن است شهرستان‌های مرزی خواجه غار، خواجه بهاءالدین، «ینگی قلعه» و «درقد» نیز توسط طالبان سقوط کنند.

این در حالی است که این دو شهرستان ولایت تخاربا کشورهای آسیای مرکزی مرز مشترک دارد و از مسیرهای اصلی قاچاق مواد مخدر به کشورهای آسیای مرکزی در شمال افغانستان محسوب می‌شود.
 
انتهای پیام /191
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار