۲ انفجار انتحاری در حومه «حماه»/ انتقال ۱۰۰ داعشی به حومه «دیرالزور»

۲ انفجار انتحاری در حومه «حماه» همزمان با پیشروی نیروهای ارتش سوریه و انتقال ۱۰۰ داعشی به حومه «دیر‌الزور» از تازه‌ترین اخبار امنیتی سوریه است.
کد خبر: ۲۵۵۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴ - 02September 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، اتاق اطلاع‌رسانی اخبار جنگ ارتش سوریه اعلام کرد که یکی از این عوامل انتحاری خودروی خود را در جریان پیشروی ارتش سوریه به سمت منطقه «عقیربات» واقع در شرق «حماه» منفجر کرد، عامل دوم  نیز خودروی خود را در روستای «جروح» واقع در «العقیربات» که اخیرا کنترل آن به‌دست ارتش سوریه افتاده منفجر کرد که گفته می‌شود این عملیات انتحاری کشته و زخمی برجا نگذاشته است.

پیشتر وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که نیروهای ارتش سوریه با حمایت هوایی روسیه به تنگ تر کردن حلقه محاصره داعشی ها در نزدیکی العقیربات ادامه می دهند. همچنین این نیروها به سمت دیر الزور حرکت می کنند که آزادسازی این منطقه به مثابه شکست استراتژیک داعش خواهد بود.

منطقه عقیربات واقع در شرق شهر حماه مرکز امداد رسانی گروه تروریستی داعش در اطراف البادیه سوریه به شمار می آید.

از سوی دیگر گزارش های رسانه ای منتشر شده طی امروز از ورود بیش از ۱۰۰ نیروی مسلح تروریست در جریان انتقال داعشی ها و خانواده هایشان به مناطق تحت سیطره این گروه تروریستی در حومه دیر الزور طی ۷۲ ساعت گذشته خبر دادند. این تروریستها سلاح های خود را در اتوبوسهایی که به وسیله آنها جابه جا شدند رها کردند تا با کمک دیگر تروریست ها به شهرهای المیادین و البوکمال منتقل شوند. حدود ۱۰ اتوبوس دیگر حامل تروریستها داعشی به همراه نیروهای نظامی سوریه در منطقه حمیمه باقی مانده اند.

منابع خبری تاکید کردند، این افراد مسلح داعش به طور قاچاقی از نقطه تبادل مورد توافق بین حزب‌الله لبنان و داعش در نزدیکی شهرک حمیمه در منطقه السخنه وارد مناطق تحت نفوذ داعش شده‌اند.

منبع: شفقنا
نظر شما
پربیننده ها