مرداد داغ جبهه‌های مقاومت

مرداد، ماه پرحادثه‌ای برای جبهه مقاومت اسلامی بود. در اين ماه نبرد در نقاط استراتژيک مرز سوريه و عراق به اوج خود رسيد و تروريست‌های تكفيری كه از شكست‌های پی‌در‌پی در عراق خشمگين و ناراحت بودند.
کد خبر: ۲۵۵۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰ - 02September 2017
به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، مرداد، ماه پرحادثه‌ای برای جبهه مقاومت اسلامی بود. در اين ماه نبرد در نقاط استراتژيک مرز سوريه و عراق به اوج خود رسيد و تروريست‌های تكفيری كه از شكست‌های پی‌در‌پی در عراق خشمگين و ناراحت بودند. با كمک هواپيماهای آمريكايی به‌دنبال انتقام و ضربه‌زدن به رزمندگان جبهه مقاومت می‌گشتند.

 با وجود اين شرايط سخت و دشوار رزمندگان با رشادت و شجاعتي مثال‌زدني مقابل نيروهاي مجهز و مسلح تروريستي ايستادگي كردند تا شر و فتنه‌شان به جايي نرسد.

شهادت محسن حججي در 18 مرداد موجي گسترده در سراسر كشور برانگيخت. شهادت مظلومانه جوان نجف‌آبادي بار ديگر اذهان عمومي را متوجه مظلوميت و حقانيت شهداي مدافعان حرم كرد. شهدايي كه با اعتقادي ناب و خالص به جنگ نيروهاي داعشي مي‌روند و اجازه پيشروي به آنها نمي‌دهند.

اما پيش از شهيد حججي، چندين رزمنده مدافع حرم در مرداد به فيض شهادت نائل آمدند. 16 مرداد استان گيلان بيستمين شهيد مدافع حرمش را پيشكش حريم اهل‌بيت عصمت و طهارت كرد. سرهنگ پاسدار «مرتضي حسين‌پور شلماني» حين عمليات مستشاري در سوريه به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

شهيد«محمد تاج‌بخش» نخستين شهيد مدافع حرم گتوند روز دوشنبه 16 مرداد سال 1395 به همراه دوستش شهيد«علي عظيمي» در منطقه الوعر استان تدمر سوريه به علت اصابت تركش به ناحيه سر به شهادت رسيد. اين شهيد 28 ساله، مسئول عمليات تيپ حيدريون بود. شهيد والامقام محمد تاج‌بخش در تاريخ 16 تير سال 1368 ديده به جهان گشود و چندي پيش براي دفاع از حرم حضرت زينب كبري(س) و حضرت رقيه(س) به سوريه رفت.
 
شهيد عباس تاج‌بخش و سردار شهيد ابراهيم تاج‌بخش دايي‌هاي شهيد محمد تاج‌بخش هستند كه در سال 1365 در نبرد با لشكر بعث به شهادت رسيدند و حالا پس از 31 سال در بهشت ميزبان خواهرزاده خود هستند. همچنين عموي اين شهيد كه شهيد والامقام محمد تاج‌بخش نام دارد نيز در دوران دفاع مقدس شربت شهادت نوشيد و آسماني شد.

«علي عظيمي جرجافكي» نيز در مرداد امسال نخستين شهيد مدافع حرم شهرستان زرند استان كرمان لقب گرفت. همچنين عظيمي نخستين شهيد مدافع حرم تيپ 38 ذوالفقار است. شهيد «جان‌محمد علي‌پور» نيز از شهداي مدافع حرم انديمشك در واپسين روزهاي مرداد در دفاع از حرم عقيله بني‌هاشم حضرت زينب(س) به دست پليديان تكفيري به فيض شهادت نائل آمد و پيكر پاكش پس از حدود دو هفته به وطن بازگشت. اين دليرمرد خوزستاني همرزم شهداي مدافع حرمي چون شهيد حبيب رحيمي‌منش بود كه پس از سال‌ها فراق حالا در بهشت ميهمان او شد.

«شهيد سجاد باوي» ديگر شهيد مدافع حرم خوزستاني است كه در روزهاي گرم مرداد به شهادت رسيد. شهيد سجاد باوي، نخستين فرزند خانواده، در سال 1359 در كوت‌عبدالله ديده به جهان گشود و به‌عنوان يك فعال فرهنگي در شهرستان كارون خوزستان فعاليت مي‌كرد. اين دليرمرد جنوبي چندي پيش براي دفاع از حرم حضرت زينب كبري(س) و حضرت رقيه خاتون(س) به سوريه اعزام شد و به نبرد با تكفيري‌هاي امريكايي پرداخت. وي پس از حضور در جبهه مقاومت توسط عمال رژيم صهيونيستي و نيروهاي تكفيري در روز پنج‌شنبه 19 مرداد ماه سال 1396 به فيض شهادت نائل آمد و نام خود را در دفتر شهداي اسلام به ثبت رساند. از شهيد سجاد باوي يك پسر 10ساله به‌نام محمدعلي و يك دختر به يادگار مانده است.

شهيد مدافع حرم «مصطفي خوش محمدي» پاسدار بازنشسته تيپ 45 جواد‌الائمه(ع) كه از دي ماه سال گذشته چندين بار به صورت داوطلبانه به سوريه اعزام شده بود  روز پنج‌شنبه 19 مرداد در بمباران هواپيماهاي امريكايي در مرز عراق و سوريه به شهادت رسيد. به گفته همرزمان اين شهيد مدافع حرم گلستاني، شهيد خوش‎محمدي در مقر شهيد محسن حججي به مقام رفيع شهادت نائل آمد و اين شهيد بزرگوار در گردان حيدريون براي دفاع از اسلام و مقابله با گروه‎هاي داعشي مخلصانه رشادت مي‌كرد.

منبع: روزنامه جوان
نظر شما
پربیننده ها