دفاع پرس از آخرین تحولات سوریه گزارش می‌دهد؛

آزادسازی «عقیربات» با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه/ پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در استان دیرالزور

آزادسازی شهرک عقیربات در شرق استان حماه با کمک حملات هوایی روسیه و پیشروی ارتش و نیروهای مقاومت اسلامی در غرب استان دیرالزور از مهم‌ترین اخبار تحولات 24 ساعت اخیر در سوریه است.
کد خبر: ۲۵۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۰ - 03September 2017
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، نیروهای مقاومت اسلامی و ارتش سوریه در راستای آزادسازی شهر «دیرالزور» در شرق سوریه، به طور همزمان به پیشروی خود از دو جبهه به سمت این شهر ادامه می‌دهند.
 
در همین راستا شب گذشته نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی پس از چند روز نبرد با عناصر گروهک تروریستی داعش و با پشتیبانی هواپیماهای ارتش روسیه توانستند شهرک راهبردی «عقیربات» در شرق استان حماه مسلط شوند. با این آزادسازی، راه برای پیشروی همزمان نیروهای ارتش سوریه و مقاومت اسلامی (حزب‌الله و لشکر فاطمیون) از دو استان حمص و حماه به سمت شهر دیرالزور هموارتر شد.
 
آزادسازی عقیربات با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه/ پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در استان دیرالزور 
در استان دیرالزور نیز نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی توانستند منطقه استراتژیک «جبل البشری» در غرب این استان را از کنترل تروریست‌های داعش خارج کنند. دلیل اهمیت این منطقه نقش ارتباطی آن میان غرب استان دیرالزور، شمال شرق استان حمص و جنوب شرق استان رقه است. با آزادسازی این منطقه راهبردی، فاصله نیروهای ارتش سوریه با غرب شهر دیرالزور به کمتر از 30 کیلومتر رسید.
 
همزمان با این پیشروی‌ها، نیروهای ارتش سوریه و حزب‌الله توانستند 8 منطقه در شرق استان‌های حماه، حمص و رقه را از تروریست‌های داعش بازپس بگیرند.
 
در واکنش به این پیشروی‌ها، نیروهای داعش یک عامل انتحاری را به میان یک واحد از نیروهای ارتش سوریه در حومه شهرک سلمیه در سی کیلومتری شرق حماه فرستادند که انفجار وی باعث شهید و زخمی شدن تمام افراد یگان مذکور شد.
 
در سوی دیگر میدان در جنوب سوریه، نیروهای ارتش و مقاومت اسلامی توانستند دو نقطه دیگر از نواحی مرزی با اردن در جنوب شرق استان دمشق را از لوث تروریست‌های وابسته به «ارتش آزاد سوریه» آزاد کنند. طی عملیات روز گذشته نقاط 169 و 170 از کنترل تروریست‌ها خارج شد. پیش از این نیز ایستگاه‌های مرزی 165، 166، 167 و 168 طی 3 روز اخیر آزاد شده بود.
 
آزادسازی عقیربات با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه/ پیشروی ارتش و مقاومت اسلامی در استان دیرالزور 
همچنین طبق دستور بشار اسد رئیس‌جمهور و فرمانده کل نیروهای مسلح سوریه، ژنرال «فهد جاسم الفریج» وزیر دفاع این کشور به دیدار مجروحان نیروهای مسلح سوریه در بیمارستان «شهید یوسف عظمه» در منطقه «مزه» در شهر دمشق رفت.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار