نویسنده و کارگران حوزه دفاع مقدس:

فیلم کوتاه «تنهایی» قصه مادران شهدای محمودآباد به مرحله تدوین رسید

نویسنده و کارگران حوزه دفاع مقدس استان مازندران با اشاره به فیلم کوتاه «تنهایی» گفت: این فیلمنامه کار جدیدی است که با موضوع مظلومیت مادران شهدا بخصوص شهدای گمنام در شهرستان محمودآباد ضبط شد و هم اکنون نیز به مرحله تدوین رسیده است.
کد خبر: ۲۵۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳ - 03September 2017
فیلم کوتاه «تنهایی» قصه مادران شهدای محمودآباد به مرحله تدوین رسید«فائزه قنبری» نویسنده و کارگران حوزه دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در مازندران اظهار داشت: مستند «روایت وفا» عنوان اولین مستندی بود که به طور حرفه‌ای با موضوع تاریخچه تعزیه حضرت ابوالفضل العباس (ع) در ایران و مازندران در تکیه اسک آمل ضبط شد.

وی ادامه داد: این مستند 17 دقیقه‌ای دهه دوم محرم سال گذشته از شبکه استانی مازندران پخش شد.

قنبری با اشاره به فیلم کوتاه «تنهایی» عنوان کرد: این فیلمنامه کار جدیدی است که با موضوع مظلومیت مادران شهدا به خصوص شهدای گمنام در شهرستان محمودآباد ضبط شد.

نویسنده و کارگران حوزه دفاع مقدس با بیان اینکه در تهیه این مستند سپاه ناحیه محمودآباد و بسیج دانشجویی استان همکاری داشتند اضافه کرد: پیگیر حمایت مالی از اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران نیز هستیم.

قنبری ادامه داد: برای ضبط این فیلم به طور سرزده سراغ مادران شهدای محمودآباد رفتیم و مصاحبه می‌گرفتیم.

وی افزود: تنها آدرسی که از خانواده‌های شهدا داشتیم پرچم نصب شده بر درب منازل آنها بود.

نویسنده و کارگران حوزه دفاع مقدس بیان کرد: با دیدن پرچم نصب شده بر سر در منازل اجازه ورود می گرفتیم که با استقبال خوب مادران شهدا روبرو می شدیم.

این هنرمند جوان آملی در ادامه با بیان اینکه شناخت کاملی از شهدا نداشتم، گفت: سفر راهیان نور دانش آموزی که سال دوم دبیرستان در منطقه عملیاتی شلمچه برگزار شد باعث شد برای اولین بار شهدا را به خوبی حس کنم.

قنبری هدف از ساخت این فیلم کوتاه را روبرویی دو نسل متفاوت امروز با نسل گذشته دانست و یادآور شد: قرار است این فیلم در همایشی با حضور خانواده های شهدا پخش شود.

نویسنده و کارگران حوزه دفاع مقدس ادامه داد: اعتقاد دارم جوانان امروز با دیدن این فیلم می‌توانند با فضای دفاع مقدس و مخصوصا قصه مادران شهدا آشنا شوند.

وی با اشاره به مشکلاتی که در تهیه این فیلم داشت، افزود: در ابتدای کار ضبط فیلم عدم حمایت بعضی از مسئولان باعث شد به بن بست برسیم.

قنبری متذکر شد: در روزهایی که با بی مهری مسئولان روبرو شدیم به شهدا متوسل شدم و یک شب خواب شهید مدافع حرم «محمدتقی سالخورده» را دیدم که در خواب با پرچم منقش به نام حضرت زینب (س) از بالای تپه‌ای به پایین می‌آید و به من گفت که همه چیز درست می‌شود و کمکت می‌کنیم.

این کارگران جوان همچنین به تأثیرگیری از صحبت های جانباز احمدزاده در برنامه ماه عسل اشاره کرد و ادامه داد: زندگی این جانباز در من خیلی تأثیر گذاشت و باعث شد زندگی جانبازان اعصاب و روان را به عنوان سوژه بعدی فیلمنامه ام انتخاب کنم.

قنبری خاطرنشان کرد: به سراغ جانبازان اعصاب و روان رفتم و فیلم مربوط به این موضوع هم ضبط شد و برای تدوین آماده است. همچنین زندگی شهدای گمنام و مدافع حرم در برنامه کاری آینده من هستند.

این هنرمند آملی با بیان اینکه ما شیعه هستیم و شیعه در برابر ظلم به اهل بیت نمی‌تواند بی تفاوت باشد، بیان داشت: کسانی که به سوریه می‌روند غیرت بیشتری نسبت به خاک و وطن و ناموس دارند.

نویسنده و کارگران حوزه دفاع مقدس در خصوص شهید «محسن حججی» عنوان کرد: چشم‌های این شهید بزرگوار بسیار تأثیرگذار است و حرف‌های زیادی دارد.

وی متذکر شد: هیچ وقت نگاه عمیق این شهید را از یاد نمی‌برم. نگاهی که باعث شد ما جوان‌ها از خودمان خجالت بکشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها