سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق:

آمریکا به داعش در تلعفر کمک کرد/ سران داعش با توافق واشنگتن و بارزانی جابجا شدند

سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق تاکید کرد: آمریکایی‌ها به داعش در منطقه تلعفر کمک کرده‌اند و بارزترین سران این گروه با توافق رئیس اقلیم کردستان عراق و آمریکایی‌ها از تلعفر به دشت نینوا سوق داده شدند.
کد خبر: ۲۵۵۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲ - 03September 2017
آمریکا به داعش در تلعفر کمک کرد/ سران داعش با توافق واشنگتن و بارزانی جابجا شدند
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، جعفر الحسینی سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المیادین لبنان فاش کرد: ما اطلاعات دقیقی داریم که نشان می‌دهد آمریکایی‌ها به داعش در تلعفر کمک کردند.

وی گفت که بارزترین سران داعش با توافق بین بارزانی و آمریکایی‌ها از تلعفر و العیاضیه به دشت نینوا سوق داده شدند.

الحسینی گفت: قبل از آغاز عملیات آزادسازی تلعفر، عناصر داعش با 11 اتوبوس متعلق به مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق به ناحیه العیاضیه منتقل شدند.

وی افزود: سوق دادن بارزترین سران داعش از تلعفر و العیاضیه به دشت نینوا با توافق بارزانی و آمریکایی‌ها انجام شد.

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق از مشاهده و رصد هماهنگی بین بارزانی و داعش در منطقه تلعفر در طول شش ماه اخیر سخن گفت و تصریح کرد که این موضوع به اطلاع دولت عراق رسید.

وی این ادعای آمریکایی‌ها را که آن‌ها 1200 داعشی را در تلعفر کشته‌اند، دروغ دانست و گفت: ما در منطقه بودیم و هیچ جسدی از عناصر داعش ندیدیم.

الحسینی سپس حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق را متهم کرد که «با دیدگاهی منسجم با آمریکایی‌ها از رسیدن (نیروهای عراقی) به مرز عراق و سوریه جلوگیری می‌کند.»

وی از العبادی خواست تا به «توسعه دامنه کنترل آمریکا بر برخی تصمیم‌گیری‌ها در بغداد توجه کند.»

الحسینی افزود: آمریکایی‌ها برای دور کردن ما از مرز عراق و سوریه تلاش می‌کنند.

وی در عین حال تصریح کرد: نبرد مرزها ادامه دارد و آمریکایی‌ها توازن خود را از دست داده‌اند. تفکر و نگاه ما شکست دادن طرح آمریکایی‌ها در مرزها است.

این مقام گردان‌های حزب‌الله عراق تصریح کرد: بارزترین مشکلی که عراقی‌ها با آن روبرو خواهند شد حضور آمریکا است و عراق باید به مرحله بعد از حضور آمریکایی‌ها برسد و نه فقط داعش.

وی پیش‌بینی کرد که برخوردی با آمریکایی‌ها یا «کسانی که به نیابت از آن‌ها بعد از داعش خواهند بود»، صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار