مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام:

بهره‌مندی بیش از 10 هزار نفر از برنامه‌های اوقات فراغت کمیته امداد ایلام

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام گفت: مجموع شرکت‌کنندگان در برنامه‌های اوقات فراغت در نیمه اول سال جاری 10 هزار و 628 نفر با اعتباری بالغ بر 600 میلیون تومان بوده است.
کد خبر: ۲۵۵۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۴ - 03September 2017
بهره‌مندی بیش از 10 هزار نفر از برنامه‌های اوقات فراغت کمیته امداد ایلامبه گزارش دفاع پرس از ایلام، «ضیاء رضایی» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام در مراسم اختتامیه کانون‌های تابستانی اوقات فراغت این نهاد در استان ایلام اظهار داشت: در طول سال برنامه‌های متنوع و مختلفی برای خانواده‌های عزیز ولی‌نعمت کمیته امداد استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه کمیته امداد استان ایلام در ساماندهی اوقات فراغت دانش‌آموزان و جوانان هر ساله جزو دستگاه‌های برتر در این حوزه بوده است، افزود: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و توجه به مسائل فرهنگی ازجمله موضوعاتی است که در اولویت فعالیت‌های این نهاد قرار دارد.

رضایی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «فرهنگ آن چیزی است که من حاضرم جانم را در راه آن فدا کنم»، ابراز کرد: فعالیت‌های فرهنگی یکی از ضرورت‌های مهم جامعه است و همه دستگاه‌های فرهنگی باید در این زمینه توجه لازم را داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام، با اشاره به اینکه هم‌اکنون در برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد همه اعضای خانوارهای تحت حمایت مورد توجه قرار می‌گیرند، گفت: استان ایلام یکی از استان‌های موفق در حوزه فعالیت‌های فرهنگی است.
وی بیان کرد: در سال 96 در بحث ساماندهی اوقات فراغت تعداد 96 کانون در استان به‌صورت موقت در سطح محلات، مراکز بخش‌ها و دهستان‌ها و دورترین و محروم‌ترین نقاط استان فعالیت داشته است، گفت: مناطق مختلف شهری از جمله حاشیه شهرها مورد توجه قرار گرفته‌اند و درمجموع 4 هزار و 511 نفر در فعالیت‌های تابستانه کمیته امداد حضور پیدا کرده‌اند.

رضایی با بیان اینکه سه کانون دائم در شهرستان‌های ایلام، آبدانان و دهلران در طول سال فعالیت دارند، یادآور شد: بنا داریم در شهرستان‌های بزرگ استان که زمینه فعالیت دارند کانون‌های دائمی ایجاد شود و در این سه کانون دائم، 580 نفر در سال از اعضای خانواده‌ها فعالیت می‌کنند و حتی آموزش‌های لازم فنی و حرفه‌ای را کسب می‌کنند که برای این عزیزان گواهینامه صادر می‌شود و تسهیلات مورد نیاز اشتغال نیز در این راستا در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام، با اشاره به اینکه 16 کانون جوانان پیروان ولایت در استان فعالیت می‌کنند، گفت: 480 نفر در این کانون‌ها نیز در طول سال اعم از برداران و خواهران فعالیت می‌کنند و درمجموع 5 هزار و 571 نفر در کانون‌های کمیته امداد استان فعالیت داشته‌اند.

وی بیان کرد: در طول تابستان برنامه‌های اردویی کمیته امداد در قالب اردوهای سراسری، منطقه‌ای، درون و برون‌استانی برگزار می‌شود که در مجموع 4 هزار و 96 نفر از برنامه‌های اردوهای سراسری و منطقه‌ای این نهاد بهره‌مند شده‌اند و همچنین برنامه اعزام به مشهد مقدس، شیراز، قم و عتبات عالیات در قالب کاروان‌های زیارتی برگزار شده که اولویت برای زیارت اولی و در مراحل بعدی نخبگان و دانش آموزان نمونه است.

رضایی در ادامه با بیان اینکه در طول سال نیز جشنواره‌های مختلفی با حضور خانواده‌های مددجویان برگزار می‌شود، ابراز کرد: در جشنواره قرآنی در مرحله شهرستانی 820 نفر و در مرحله استانی 130 نفر و در مرحله کشوری نیز 11 نفر شرکت کرده‌اند که سه رتبه برتر کشوری در رشته‌های حفظ و ترتیل و رتبه اول تلاوت قرآن کریم به استان ایلام اختصاص‌ یافته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام با بیان اینکه مجموع شرکت‌کنندگان در برنامه‌های اوقات فراغت در نیمه اول سال جاری 10 هزار و 628 نفر با اعتباری بالغ بر 600 میلیون تومان بوده است، خاطرنشان کرد: به مسائل فرهنگی و خدمات فرهنگی توجه ویژه‌ای در سطح کمیته امداد صورت گرفته و دانش آموزان و خانواده‌های آنان در این برنامه‌ها با علاقه‌مندی شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار