مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان:

دفاع از حرم در امتداد دفاع مقدس است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: خروجی‌های دوران دفاع مقدس هم اکنون در بین جوانان و نسل سوم و چهارم انقلاب نمود پیدا کرده و مدافعان حرم نمونه واقعی این ادعا هستند.
کد خبر: ۲۵۵۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ - 03September 2017

تداوم رشادتهای هشت ساله دفاع مقدس همراهی اصحاب رسانه را می طلبدبه گزارش دفاع پرس از گیلان، «رسول جلایی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه این استان که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد با بیان اینکه انتقال تجارب و دستاوردهای دفاع مقدس صرفا با روایتگری و بازگویی رزمندگان و پیشکسوتان حاصل نمی‌شود، اظهار داشت: انتشار، انعکاس و استمرار این روایت‌ها نیازمند کسانی است که ما از آنها با عنوان «اصحاب رسانه» نام می‌بریم.

جلایی صدا و سیما را در طراز بالاتر رسانه‌ها عنوان کرد و افزود: خبرگزاری‌ها، مطبوعات، پایگاه‌های خبری و شبکه اجتماعی که با استفاده از ارتباطات و ابزار نوین در فضای مجازی یکه تازی می‌کنند و برای کسانی که همیشه به دنبال بهره‌برداری هستند از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه به سه موضع اساسی در راستای فضای مجازی اشاره کرد و افزود: در قبال این بهره‌برداری‌ها عده‌ای به انکار و مبارزه با آن می‌پردازند و عده‌ای در مقابل تغییرات منفعل هستند، اما در این بین انسانهایی هستند که راه بهتر و سوم را انتخاب می‌کنند و آن مدیریت تغییرات است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان یکه‌تازی فضای مجازی را برای کسانی پر اهمیت خواند که اهل مدیریت بوده و می‌توانند از این فضا در فرایند ارزش‌های اسلامی و در برخورد با آسیب‌های اجتماعی بهره ببرند.

وی به برخی از کشورهای اروپایی که هویت و تمدن دیرینه ندارند و نداشته‌هایشان را داشته تعبیر می‌کنند اشاره کرد و افزود: اروپاییان که مدعی دموکراسی و آزادی در عصر حاضر هستند و خودشان را پیش‌قراولان این حرکت می‌دانند، جنگ دوم را جنگ جهانی می‌دانند در حالی که این جنگ، جنگ اروپایی بوده است.

جلایی به نویسندگان و اصحاب رسانه‌ایی آنها اشاره کرد و بیان داشت: بعد از گذشت چندین دهه، وقایع‌نگاران و نویسندگان در حال تولید و انعکاس آن جنگ‌ها و مردمان آن ایام هستند اما متاسفانه ما قهرمانان به نام و ارزشی خود را فراموش کرده‌ایم در حالی که غربی‌ها جنایتکاران خود را قهرمان می‌سازند و این یک درد بسیار تلخ برای جوامع انسانی و اسلامی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان پرداختن و هزینه کردن برای حوزه دفاع مقدس را بسیار با اهمیت و با ارزش دانست و گفت: اگر بخواهیم در این حوزه وارد شویم بهترین محصولات فرهنگی را در زمینه فیلم، کتاب و مستند تولید خواهیم کرد که استقبال بی‌نظیر مردم از فیلم‌هایی همچون «اخراجی‌ها»، «چ» و مهاجر و کتاب‌هایی همچون «دا»، «نورالدین پسر ایرانی» و «پایی که جا ماند» که با فروش میلیاردی همراه بود و مردم برای همیشه آن‌ها را در اذهان خود به همراه خواهند داشت.

جلایی با بیان اینکه تداوم و خروجی رشادت‌های هشت ساله دفاع مقدس و حفظ ارزش‌ها در بین آحاد مردم، همراهی بیش از پیش اصحاب رسانه را می‌طلبد، تصریح کرد: خروجی‌های دوران دفاع مقدس هم اکنون در بین جوانان و نسل سوم و چهارم انقلاب نمود پیدا کرده و مدافعان حرم نمونه واقعی این ادعایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار