آیت‌الله شاهرودی:

نقش علما و فتوای جهاد در پیروزی‌های ملت عراق تعیین کننده بود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نقش علما، حوزه‌های علمیه، فتوای جهاد مرجعیت شیعه و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در پیروزی‌های اخیر ملت عراق تعیین کننده بود.
کد خبر: ۲۵۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ - 03September 2017
حمایت‌های ایران در پیروزهای عراق

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس،  آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی، صبح امروز (یکشنبه 12 شهریورماه) در دیدار عمار حکیم، رئیس ائتلاف ملی عراق، اظهار داشت: نقش علما، حوزه‌های علمیه و فتوای جهاد مرجعیت شیعه و نیز حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در پیروزی‌های اخیر ملت عراق در برابر داعش بسیار برجسته و تعیین کننده بوده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در جریان جهاد علیه داعش، دینداری و انگیزه توجه به مسائل دینی در مردم تقویت شده است. عراق کشوری قدرتمند  است؛ ما قدردان پیروزی‌ها و فداکاری‌های ملت عراق هستیم و نباید اجازه داد قضایای سیاسی و اختلافات احتمالی سیاستمداران  بر روحیه مردم تأثیر سلبی بگذارد؛ به همین جهت باید خدمات و پیشرفت‌های انجام شده برای مردم تبیین شود.

آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی افزود: پیروزی در جنگ علیه داعش یک نعمت الهی است؛ چنان که تشکیل حشدالشعبی  و فتوای جهاد علمای شیعه نعمتی بزرگ بود.

در این دیدار که با حضور محسن رضایی برگزار شد، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شرایط امروز عراق شبیه  به وضعیت ایران بعد از پایان جنگ است؛ چرا که  مسأله امنیت رو به بهبود گذاشته است و باید با خدمت رسانی به مردم، مسأله شناسی راهبردی و همبستگی ملی به سوی آینده حرکت کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با تأکید بر این مطلب که در شرایط کنونی، مسأله امنیت در عراق رو به بهبود خواهد نهاد، ادامه داد: خطر و تهدید  جنگ داخلی در عراق رفع شده،  امنیت داخلی نیز رو به بهبود خواهد گذشت و با پیروزی مقتدرانه ملت عراق پیش‌بینی می‌شود که حوادث تروریستی کاهش خواهد یافت. از این رو  ذهن ملت عراق به‌ویژه شیعیان نباید معطوف به گذشته بماند؛ بلکه باید به ساختن عراق بپردازند؛ زیرا مسائل عراق آینده با دیروز تفاوت های اساسی دارد.

محسن رضایی همچنین وحدت شیعیان را با اهمیت خواند و ادامه داد: برای دستیابی به این وحدت، نیازمند رسیدن به نگاه مشترک و درک راهبردی  از تهدیدها و فرصت‌های آینده و تفاوت مسائل امروز با مسائل و شرایط دیروز هستیم.

در این دیدار همچنین عمار حکیم، رئیس ائتلاف ملی عراق با خوش آمدگویی به آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی و محسن رضایی، از حسن نظر، پیگیری‌ها و همراهی‌های مسؤولان ایرانی در قبال رویدادهای عراق قدردانی کرد و به ارائه گزارشی از وضعیت سیاسی - اقتصادی عراق پرداخت.  

عمار حکیم همچنین آرزو کرد که ملت عراق با عبور از دو تهدید تروریسم و مداخلات بیگانگان، بتواند نقش و سهم خود را در عزت و اقتدار جهان اسلام، بیش از پیش ایفا کند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار