بازدید پرویز تناولی از موزه صلح جانبازان شیمیایی تهران

پرویز تناولی مجسمه‌ساز مشهور کشور به دعوت جمعی از جانبازان شیمیایی از موزه صلح بازدید کرد.
کد خبر: ۲۵۵۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵ - 03September 2017

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، پرویز تناولی مجسمه‌ساز مشهور کشورمان به دعوت جمعی از جانبازان شیمیایی به همراه دخترش تندیس تناولی، از موزه صلح بازدید کرد و با جنایات شیمیایی علیه مردم کشورمان در زمان جنگ بیشتر آشنا شد.

در ادامه محمدرضا تقی‌پور جانباز و مدیر موزه و خانم یاکامورا مادر شهید بابایی، از طرف جانبازان موزه صلح تهران، لوح تقدیر ویژه موزه را به تناولی تقدیم کردند.

تناولی افزود: باید بگویم اولین چیزی که جلب توجه هر انسانی را در این موزه درگیر می‌کند، آن است که قربانیان واقعی جنگ خود راوی مستقیم حوادث هستند که این بی شک در باورپذیری نقش اصلی را دارد و دوم آنکه بزرگمنشی در گفتار شما عزیزان جانباز موج می‌زند که با این روح بزرگ بدون کینه درباره حوادث و حتی جنایات شیمیایی صحبت کرده و اصلا صدمات خودتان را دلیل بغض و کینه قرار نداده‌اید و این روح بزرگ بخشندگی شما هرکسی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

این هنرمند پیشکسوت افزود: اکنون می‌فهمم که چرا عباس کیارستمی آن همه اصرار بر دیدن شما و این موزه را داشت. من امروز در مقابل این همه موضوعات شگرف روحیه تازه‌ای برای زندگی و ادامه کار گرفتم و امیدوارم به عنوان یک هنرمند این ایده‌های بکر، روزی به کار و اثرهنری تبدیل شوند.

تناولی تأکید کرد: در اولین گام و به عنوان یک ادای دین به شما قول خواهم داد تا تمامی هنروران جوان و دانشجویان خود را به هربهانه با شما و این موزه آشنا خواهم کرد تا بیایند و از نزدیک این فضای انسانی را ببینند و بشناسند تا از فعالیت‌های شما و خستگی‌ناپذیری شما درس زندگی و سخت‌کوشی بگیرند.

منبع: فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار